vardagsliv đŸŒȘ

(null)

Dagarna gĂ„r och veckan lider mot sitt slut. Det Ă€r redan torsdag, Ă€ven fast jag faktiskt kĂ€nt att den hĂ€r veckan varit rĂ€tt seg. Det beror nog pĂ„ att vi klivit in i vardagslivet pĂ„ riktigt den hĂ€r veckan efter jullov och kortvecka. Det tar vĂ€l ett tag innan man Ă€r med i matchen igen... 

Men det har varit en bra vecka. En lugn vecka utan blod, svett och tĂ„rar. Barnen har kĂ€mpat pĂ„ i förskolan och det har varit smidiga lĂ€mningar. NĂ„gra ledsna miner nĂ„gon dag, men över lag har allt funkat klockrent. Jag brukar kliva upp runt 06-tiden och fĂ„r dĂ„ en stund för mig sjĂ€lv. Eller ja, Mattias kliver ju ocksĂ„ upp dĂ„. Men lite lugn och ro pĂ„ morgonen Ă€r guld vĂ€rt... Runt 07-tiden vĂ€cker jag barnen. DĂ„ Ă€r det pĂ„klĂ€dning och lite teve innan vi Ă„ker. Och jag hinner utföra morgonens viktigaste - att bĂ€dda sĂ€ngarna. Dagen rĂ€ddad. UngefĂ€r 07:20 Ă„ker vi mot dagis.

PĂ„ jobbet har det varit rĂ€tt lugnt. Alla aktiviteter har dragit igĂ„ng igen efter juluppehĂ„llet, sĂ„ nu Ă€r det mycket musik, utflykter och trĂ€ning pĂ„ Friskis. Dagarna gĂ„r fort! I mĂ„ndags passade jag Ă€ven pĂ„ att flexa ut tvĂ„ timmar nĂ€r det var lugnt, hĂ€rligt att kunna hĂ€mta barnen tidigare och fĂ„ en lite lĂ€ngre eftermiddag ihop.

KvĂ€llarna hemma Ă€gnas Ă„t att Ă€ta middag tillsammans, duscha barnen, plocka och dona lite, mysa i soffan och varva ner. I tisdags hann jag dock med ett stĂ€dryck med. Dammsög, torkade golven, stĂ€dade badrummet, bĂ€ddade rent i allas sĂ€ngar och röjde i tvĂ€ttstugan. SÅ skönt att krypa ner nyduschad i sĂ€ngen sen! 

(null)

(null)

(null)

IgĂ„r hĂ€mtade mamma barnen pĂ„ dagis redan vid 14-tiden. TvĂ„ glada barn som tyckte det var toppen med lite mormormys! Och jag kunde smita ivĂ€g till Dollar efter jobbet och köpa presentpapper m.m till alla presenter jag hĂ€mtade ut pĂ„ Ica hĂ€rom dagen. 

Ja tĂ€nk, det Ă€r ju en "liten" kille som fyller 8 Ă„r imorgon. AlltsĂ„, kan nĂ„n stanna tiden? Elias som nyss var en liten bebis liksom. Nu fyller han 8 Ă„r och Ă€r en stor skolpojke. Han Ă€r hos sin mamma den hĂ€r veckan, men pĂ„ söndag nĂ€r vi hĂ€mtar honom blir det fotbollskalas med nĂ€ra och kĂ€ra. 

Galet svĂ„rt att köpa presenter sĂ„hĂ€r efter jul. Men vi körde pĂ„ lite grejer som han faktiskt behöver, men med Barcelonatema sĂ„ det blir lite roligare. Nya sĂ€ngklĂ€der, hörlurar till telefonen, en mössa och lite annat. Ett bio-besök fĂ„r han med. Hoppas han blir nöjd, lilla stora Elias 💙

(null)

Idag har vi haft torsdag hela dagen lĂ„ng. En bra jobbdag med lĂ„ngmöte, lunch i norrbo och sedan trĂ€ning pĂ„ Friskis. Men det mĂ€rks att vi gĂ„r mot helg... Trött i bĂ„de knopp och kropp! 

Eftermiddagen hemma har gĂ„tt i ett. Hem, Ă€ta, underhĂ„lla trötta barn, duscha trötta barn, mysa med trötta barn och sedan natta trötta barn. Det Ă€r tur att nattningsproceduren Ă€r en enkel historia nu för tiden. Grabbarna har ju somnat sjĂ€lva i nĂ„got Ă„r nu, men nu har Ă€ven Elsa blivit stortjej och somnar ensam i sitt rum. SÅ duktiga! Men nu Ă€r man ju rutinerad och vet att detta kan vĂ€nda vilken dag som helst, men för stunden sĂ„ njuter vi. Och i bra tid somnar dom. Elsa runt 19:30- tiden och grabbarna kring 20-tiden nĂ„ngĂ„ng. Heja vardagsrutiner!

Nu ska Ă€ven jag krypa ner i sĂ€ngen. Har tittat pĂ„ hockey, tvĂ€ttat hĂ„ret och hĂ€ngt en tvĂ€tt. Dags att checka ut och ladda för helg! 

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0