lite tid över 🍂

(null)

En ny vecka har dragit igĂ„ng och hĂ€r hemma inleddes den med vab sĂ„klart. VĂ€nta ut de sista timmarna efter magsjukan... Jag hade egentligen tagit ledigt för att Elsa skulle fĂ„ vara pĂ„ dagis en kort svĂ€ng, men det stĂ€llde vi in i samrĂ„d med hennes avdelning. 

IstĂ€llet Ă€gnade vi gĂ„rdagen Ă„t en massa innemys. Titta pĂ„ film, dricka kaffe, tvĂ€tta lite och bara rĂ„ om varandra. En hel dag med mina smĂ„ Ă€lsklingar... 

Mattias jobbade sin första dag efter pappaledigheten. NĂ€r han kom hem Ă„t vi kebabspett med ris till middag, mĂ„lade i mĂ„larböcker, duschade och tog det lugnt bara. Barnen somnade rĂ€tt tidigt, sĂ„ vi vuxna kunde titta pĂ„ fotbollsgalan i lugn och ro resten av kvĂ€llen! 

Idag Ă€r det TISDAG och det blev vab Ă€ven idag. För att vara pĂ„ den sĂ€kra sidan och lĂ„ta Edwin Ă„terhĂ€mta sig helt. Elsa fick dĂ€remot Ă„ka pĂ„ dagis. Det tyckte fröknarna var en bra idĂ© sĂ„ hon fick mjukstarta med en kortdag innan det drar igĂ„ng pĂ„ allvar imorgon. Jag lĂ€mnade henne vid 9-tiden och det gick hur bra som helst. Hon verkar trivas bra! 

Edwin och jag hade sedan en vĂ€ldigt produktiv dag... SĂ„nna dĂ€r grejer jag inte riktigt hunnit med pĂ„ sistone. Att ha en 1-Ă„ring Ă€r verkligen tidskrĂ€vande, minst sagt. En intensiv Ă„lder dĂ€r man mĂ„ste övervaka hela tiden för att ungen inte ska klĂ€ttra i soffan, tugga pĂ„ kontakter eller riva ut alla kökslĂ„dor... Men idag fick jag alltsĂ„ lite tid över till att stryka nĂ„gra punkter pĂ„ min lĂ„nga lista. 

Rensade ur en del köksskĂ„p, rensade bland skor och jackor, röjde undan pĂ„ altanen, flyttade alla spel frĂ„n det fd spelskĂ„pet (som stĂ„r i Elsas rum nu) och vek in alla Elsas klĂ€der dĂ€r istĂ€llet, la ut lite grejer till försĂ€ljning, stĂ€dade badrummet, tvĂ€ttade, dammsög och gick sedan ner med en hel sopsĂ€ck med skit till garaget. Phew! Fick lite hjĂ€lp av Edwin, men han roade sig mest med tv-spel och lego.  Nu Ă€r det bara vĂ„r garderob i sovrummet som borde rensas ur, men den dagen kommer nog... KĂ€nns skönt att iallafall ha flyttat in garderoben dit. 

(null)

(null)

Efter en lunch pĂ„ tu man hand med min lilla pojk gick vi ut en stund. Andas lite friskluft och blunda mot solen som faktiskt visade sig! Det behövdes efter alla vĂ„ra innedagar... 

Sedan Ă„kte vi en svĂ€ng pĂ„ röda korset för att fördriva tiden. Fyndade en adventsstjĂ€rna till sovrumsfönstret, en ljusstake, ett frĂ„gespel till grabbarna och fyra plagg till Elsa. Älskar att fynda klĂ€der till henne dĂ€r. 5 kronor plagget, det Ă€r ju liksom ingenting. Och sĂ„ slipper man oroa sig över allt kladd och spill som alltid förstör klĂ€derna Ă€ndĂ„. Heja secondhand. 

NÀr vi kom hem igen fikade vi lite överbliven tÄrta och provade frÄgespelet innan vi skulle hÀmta hem Elsa. Tummen upp tyckte lilleman!

(null)

(null)

Elsa hade haft en bra dag pĂ„ dagis. Lite svĂ„r att fĂ„ och somna, men tillslut gĂ„r det ju alltid. Hon blev inte direkt överlycklig av att se mig, men det Ă€r ju Ă€ndĂ„ ett gott tecken. Även om jag hade hoppats lite pĂ„ glĂ€djerop och en bamsekram... 

VĂ€l hemma igen blev det lugna gatan. Lite mellis, filmmys och matlagning. Edwin och Elsa lekte jĂ€ttebra tillsammans inne pĂ„ hennes rum ocksĂ„, dom byggde koja och hade det himla mysigt. 

NĂ€r Mattias kom hem Ă„t vi spagetti och köttfĂ€rssĂ„s, sedan har eftermiddagen kĂ€nnts vĂ€ldigt lĂ„ng och seg. NĂ€r klockan var 17 trodde jag att den var 19 och snart lĂ€ggdags för ungarna, men icke... Vi fördrev tiden med Ronja Rövardotter pĂ„ teven, dusch för barnen och en lĂ„ng kvĂ€llsfika. Till slut blev klockan lĂ€ggdags pĂ„ riktigt och tystnade la sig över huset. Trött mamma som lĂ€ngtar till sĂ€ngen! 

Ska titta fĂ€rdigt pĂ„ hockeyn först bara. Sedan ska jag krypa ner och kĂ€nna mig nöjd med dagen. Skönt att fĂ„ lite gjort... Imorgon börjar vĂ„r nya vardag pĂ„ riktigt. Barnen ska vara pĂ„ dagis klockan 07:30 och orka med en hel lĂ„ng dag. SpĂ€nnande! âœŠđŸŒ

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0