secondhand... ♻️

Torsdag, sovmorgon, solsken, fina secondhandfynd och häng med nära och kära. Hur bra kan man ha det egentligen? 

Imorse fick den här trötta mamman sova till 08-tiden vilken var skönt efter några tidiga mornar. Jag är verkligen inte van att ställa klockan efter snart ett års ledighet. Sen hade jag ju sådan tur den här gången att vi fick ett barn som älskar sovmornar. Tänk i höst när jag ska börja jobba dagtid, hjälp hur ska det gå? Jag är ju van att jobba kvällar och nätter. Fast å andra sidan har jag ju jobbat ett antal år på Dackås konditori med, och där började man klockan 05:30 varannan morgon. Så nog ska jag klara mig! 

Direkt efter frukosten fick vi besök av gammelmormor igen. Tredje gången den här veckan. Men hon ringde och ville hänga med oss. Gärna! Oftast brukar hon koncentrera sig 100% på Edwin, men idag var det Elsa som fick hela hennes fokus. Jag och Edwin passade nämligen på att smita iväg för att få lite värdefull egentid tillsammans. Det var längesen sist... 

Vi åkte och köpte glass som vi sedan avnjöt på en bänk i solen. Så mysigt att bara sitta och prata, titta på bilar och umgås bara vi två. Min stora lilla kille som fyller 5 år i höst. 


Innan vi åkte hem igen svängde vi även in på röda korset och hoppades på att göra några fynd. Och tänk vilken tur vi hade idag! Jag var nära på att beställa hem ett gäng shorts till ungarna igår. För det ekar lite tomt där. Elias har spurtat iväg och kan inte ha några från förra året. Och Edwin har ännu inte vuxit i Elias gamla shorts i strl 122/128 (som jag trodde han skulle göra) så den lillrumpan kräver shorts i strl 110 ännu. 

Men innan jag hann beställa tänkte jag att jag avvaktar och kollar röda korset först. Bra tänkt. Jag hittade nämligen tre par shorts till Elias och även tre par shorts till Edwin för 5 kronor styck. Plus lite annat fint till Elias, en sprillans ny tröja från Pomp de lux för 10 kronor och ett par tofflor för 20 kronor till exempel. Hur bra?! Jag älskar att handla secondhand och kan bli SÅ himla lycklig när jag tänker på hur billigt och bra det är. Istället för att skicka efter "billiga" shorts från typ HM (som varken gynnar människan, plånboken eller miljön) så går det liksom att köpa kläder som någon annan inte längre behöver OCH samtidigt skänka pengar till välgörenhet. Heja secondhand! 

Resten av dagen försvann verkligen i ett naffs. Jag hämtade Elias på skolan (nu är det helg!) och sedan kom Mattias hem lite tidigare från jobbet. Vi var nämligen bortbjudna på middag. Mot Bobygda! 

Barnens faster var där och hade gjort en sån god lasagne med sallad och nybakt bröd. Mmm! Sedan toscakaka och glass till efterrätt. Vilken brakmiddag. Barnen lekte sedan ute i den ljumma kvällssolen och Mattias passade på att fylla en släpvagn med ved som vi skulle få. Dags att börja samla ett lager inför vintern, det gick ju åt en hel del ved under vargavintern som var... 

En mysig eftermiddag blev kväll, och det var dags att åka hemåt. Väl hemma blev det dusch för allihopa, kvällsfika och lite fifa-spel innan det var läggdags. Trötta kids som somnade fort. Jag ska också krypa ner i sängen nu och lyssna på en pod. Dags att ladda för fredag och helg! 🎉


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0