konstig kĂ€nsla... 💔

Helgen Ă€r hĂ€r och solen skiner. Det kĂ€nns som att vĂ„ren bara exploderade nĂ€r snön vĂ€l försvann, vilket sĂ„klart resulterat i bĂ„de rinnande nĂ€sor och ögon hĂ€r hemma...

Torsdagen, kristihimmelsfĂ€rd, blev en trevlig dag. Elsa och pappsen tog sovmorgon, sjĂ€lv var jag uppe först av alla och avnjöt morgonkaffet pĂ„ trappan. I strĂ„lande sol och till ljudet av fĂ„gelsĂ„ng, hur hĂ€rligt?! Sedan kom bröderna bus ner och ville ha frukost. Elsa den lilla minitonĂ„ringen sov till 09:40 ungefĂ€r, snacka om morgontrött tjej... 

Vid 11-tiden tog jag med mig alla barnen och Ă„kte pĂ„ fotboll i stan. Forsa mot Delsbo. Mattias stannade hemma för att snickra fĂ€rdigt det sista pĂ„ uteköket. Turligt nog hade jag bĂ„de mormor, moster och kusin pĂ„ plats pĂ„ fotbollen sĂ„ jag fick lite hjĂ€lp med att hĂ„lla koll pĂ„ virvelvindarna. Elsa var vĂ€l inte sĂ„dĂ€r jĂ€tteförtjust i sin fotbollspremiĂ€r, hon skrek sig till sömns... Grabbarna satt pĂ„ lĂ€ktaren och hjĂ€lpte till lite i kiosken dĂ€r min mormor och moster stod. Efter matchen svĂ€ngde vi in pĂ„ Lekia och köpte fotbollskort. Elias och Edwin fick nĂ€mligen en slant av sin farmor och farfar tidigare i veckan, och vad Ă€r bĂ€ttre Ă€n fotbollskort? 

Resten av torsagen blev ljuvlig... Vi var bjudna pĂ„ grillmiddag hos vĂ„ra vĂ€nner i Söderhamn. AlltsĂ„, vilken kvĂ€ll. Barn som lekte, vĂ€rmande kvĂ€llssol, god mat och dessutom rosĂ©vin till mammorna! Underbar kvĂ€ll. 

Freagen inleddes med sovmorgon för tjejerna i familjen. Mattias jobbade, sĂ„ det var först nĂ€r bröderna bus skrek efter frukost vi vaknade. Sedan gick förmiddagen ut pĂ„ att tvĂ€tta och dona lite, grabbarna var ute och lekte. Vips var det lunchdags och sen kom pappsen hem lite tidigare frĂ„n jobbet. VĂ€dret var mestadels soligt men det kom en liten Ă„skskur och sĂ„g vĂ€ldigt mörkt ut, men till slut sprack det upp helt. Givet med grillmiddag! Ja jĂ€klar vad Mattias ska fĂ„ grilla i sommar med den dĂ€r dyra grillen och det dĂ€r uteköket som Ă€r SÅ anvĂ€ndbart. Nej men skĂ€mt Ă„ sido, det blev jĂ€ttefint. Och jag lĂ€ngtar efter att fĂ„ göra iordning med lite blommor och fĂ€rska kryddor dĂ€r! đŸŒ±

Resten av fredagen blev lugn. HĂ€mtade ett paket pĂ„ ica med lite sommarklĂ€der till mig sjĂ€lv faktiskt. SvĂ€ngde ocksĂ„ in pĂ„ röda korset dĂ€r jag fyndade lite i klĂ€dvĂ€g till storebror Östlund som bara vĂ€xer och vĂ€xer, han blev helnöjd. Mer dĂ„? Jo jag klippte Elsas lugg + "polisongerna", det lĂ„nga hĂ„ret vid öronen var bara ivĂ€gen och klibbade fast pĂ„ hennes kinder som vi smörjer dagligen. Fina tjejen!  Jag tog Ă€ven en bungy-promenad med en bra podcast i öronen, sedan blev det fredagsmys med barnen. Chips och film! Perfekt avslut pĂ„ dagen. 

Idag vaknade jag upp strax innan 8-tiden med en konstig kĂ€nsla i kroppen. Det vankades nĂ€mligen skallgĂ„ng med Missing people. NĂ„got jag aldrig varit med pĂ„ tidigare, sĂ„ att dessutom söka efter en anhörig var ju extra tufft. Min farbror försvann pĂ„ nyĂ„rsafton och har inte hittats Ă€nnu. Jag lider sĂ„ fruktansvĂ€rt mycket med min farmor och farfar. Min kusin. Min pappa. Ja, det Ă€r jobbigt att inte veta. Även om vi pga olika omstĂ€ndigheter utgĂ„r frĂ„n att han ej Ă€r vid liv, sĂ„ önskar vi bara att han hittas. SĂ„ att vi alla fĂ„r ett avslut, ett vĂ€rdigt avslut... 💔

Jag Ă€r glad min kĂ€ra kusin (pĂ„ mammas sida) var med mig hela dagen. Det var varmt och svettigt att gĂ„ omkring i flera timmar, och dagens sökning gav inga resultat. Men det kĂ€ndes bra att vara med. Ingen krĂ€vde att jag skulle vara med, men jag ville göra det för mina nĂ€ra och kĂ€ra! 

Resten av dagen har jag varit sĂ„Ă„Ă„ trött. Kom hem till familjen och fick landa. Mattias har roddat allt med barn, fotbollstrĂ€ning, lunch, middag osv. SĂ„ skönt att fĂ„ komma hem och sĂ€tta sig till ett dukat bord med tacos. Sedan la jag mig ute pĂ„ en filt och kopplade bort vĂ€rlden med en podcast.... Barnen har donat med sitt, har blivit mycket utelek i det sköna vĂ€dret. 

PĂ„ kvĂ€llen gick vi in och dushade, fikade och varvade ner. Vattnade lite blommor, myste med Elsa och lĂ€ste sedan godnattsaga för grabbarna. Trötta kids ikvĂ€ll... â„

Vi vuxna har soffhĂ€ng nu med lite popcorn och hockey pĂ„ teven. Men jag kommer nog att lĂ€gga mig snart, den hĂ€r dagen har varit krĂ€vande bĂ„de psykiskt och fysiskt. Nya tag imorgon! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0