en sommarsöndag... 🐝

Den här söndagen har verkligen varit bra, typ "king" som Edwin skulle ha sagt. Det här med sol + ledighet + husliv är ett vinnande koncept, oftast.

Här hemma startade vi dagen lugnt. Liten sovmorgon, kaffe, frukost och sedan påklädning. Ja, de få plagg som behövdes idag... Sommarvärme! Till och med Elsa fick premiära t-shirtbody. Hon gillar verkligen utelivet hon med, speciellt när hon får tag i en näve gräs och hinner trycka in i munnen innan någon ser. Då är livet på topp. 

Så, vad har den braiga dag gett oss då? Vi har spelar fotboll, kubb, chillat på en filt i skugga, legat i solstolen (mammans favvogöra) och ätit korv med bröd till lunch. Johanna och Ida kom hit och hade köpt med sig goa körvar, lyxigt värre. Och ännu lyxigare var att Johanna köpt en SÅ fin blombukett till mig. Bara ändå sådär. Tack! 

Peter och mamma kom även hit på lite kaffe ungefär samtidigt, så det var fullt hus ett tag! Men efter att Elias följt med hem till sin mamma så blev det lugna gatan här hemma. Mattias följde med Peter till Sundsvall en sväng, mamma tog en vagnpromenad med Elsa och Edwin vilade i soffan. Han kämpar med envis pollenallergi just nu så ögonen är alldeles svällda och rinniga. Stackarn... Så medan Edwin vilade passade jag på att lyssna på en av mina favoritpoddar i solstolen. Mordpodden. Verkligen en skön stund.

Resten av dagen då? Mattias kom hem med lite överraskningar (på order från mig, hehe). En gullig solhatt till Elsa. Otroligt att jag lät honom välja fritt va? Ja, bland vita solhattar. Men det gjorde han bra. Hon fick även en gosig kanin som hon blev förtjust i sist vi var på Ikea. Och jag fick minsann en stilig orkidé, frid och fröjd i hemmet.

Edwin åt en tidig middag, sedan följde han med Tompa på fotboll i näsviken. Lycklig och taggad kille! Fotboll, lek och glass. Efter att vi vuxna även ätit middag blev vi sugna på att leka frisörsalong. Mattias behövde verkligen klippas och äntligen litar han på mig till 100%. Eller typ 80% kanske. Men det senaste året har han skippat dyra frisörbesök och låter mig gå loss med klippmaskinen. Det var på tiden. Har inte jag varit hos en frisör på snart 4 år ska väl inte han behöva det heller?! 😂

Kvällen har jag spenderat i näsviken. En härlig men svettig promenad med Carro. Det behövdes! Bara gå och gå och prata och skratta. Sedan hann jag busa lite med Elwira med innan jag åkte hemåt till mina ungar. 

Möttes av hela familjen ute på studsmattan. Då känner man lyckopirret i kroppen. Huset i kvällssol. Trädgården i kvällssol. Familjen i kvällssol. Och tvätten i kvällssol. Det sistnämnda är en av mina favvosysslor om somrarna. Älskar att hänga tvätt ute, till och med att ta in den på kvällen. Ja det är inte mycket som krävs för att göra mig glad ibland. 

Just nu är det soffhäng som gäller. Har duschat, kvällsfikat och nattat barn. Så nu är det dags att ladda för en ny vecka. En vecka som verkar inledas med ännu mer sommarvärme! ☀️

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0