anstĂ€llningsbevis... 📝

En onsdag som definitivt kĂ€nnts som fredag. Alla dessa röda dagar mitt i veckan stĂ€ller till det för mig som redan Ă€r rĂ€tt yr nĂ€r det gĂ€ller att hĂ„lla koll pĂ„ datum och dagar... 

Imorse vaknade jag totalt utvilad och blev glatt överraskad dĂ„ klockan endast (i mitt mĂ„tt mĂ€tt) var 07:50-ish. Jag lĂ„g helt ensam i sĂ€ngen. Elsa hade alltsĂ„ sovit nonstop i sin sĂ€ng frĂ„n 20:10 till 07:50 ungefĂ€r. SĂ„ nĂ€ra 12 timmar man kan komma typ! Vet att vi har extremt tur med Elsa och hennes sovvanor, förtillfĂ€llet iallafall - man Ă€r vĂ€l rutinerad och vet att det kan totalvĂ€nda pĂ„ ett dygn... Men tro mig, jag har upplevt "den andra sidan" med. Edwin sov aldrig som bebis. Det var vakna nĂ€tter, tidiga mornar, skrik, panik, trötthet dygnet runt och uppgivenhet deluxe. SĂ„ jag unnar nĂ€stan mig sjĂ€lv att ha det sĂ„hĂ€r lyxigt nu, sĂ„ lĂ€nge det varar. 

Morgonen gick sedan som en dans. Kaffe, barnen lekte, jag slĂ€ngde in en tvĂ€tt, donade i köket och stĂ€dade till och med badrummet. 

Sedan fick vi besök av gammelmormor. Vi gick ut allihopa i det fantastiska vĂ€dret. Elsa sov i vagnen, jag slappade i solstolen och Edwin spelade kula med sin favoritperson. Dom tvĂ„ alltsĂ„... SĂ„ fint att se sin mormor och sin son tillsammans, deras kĂ€rlek till varandra Ă€r unik. Efter ett tag tog dom en liten promenad till skogen, och lillan slog pĂ„ stort och sov lĂ€nge, sĂ„ jag fick verkligen en lugn förmiddag. 

Mitt pĂ„ dagen gjordes det lunch, fikades, hĂ€ngdes tvĂ€tt ute och sedan Ă„kte dammsugaren fram. Hade lovat mig sjĂ€lv att stĂ€da idag, och dĂ„ underlĂ€ttade det verkligen att mormor kom hit och lekte med barnen! 

PĂ„ tidiga eftermiddagem tog mormor en lĂ„ngpromenad med Elsa sĂ„ hon fick sova igen. Edwin var trött han med (och fortfarande snorig) sĂ„ han fick lite tv-spelstid i soffan. SjĂ€lv la jag mig till rĂ€tta i solstolen och lyssnade pĂ„ en pod. Livet pĂ„ en pinne! En hel timmes vila med stĂ€ngde ögon, sol i ansiktet och kloka röster i öronen. Blir det bĂ€ttre? 

Elias blev hĂ€mtad av min mamma pĂ„ skolan, sedan gick dom hem till henne. Och dĂ€r blev han kvar till tidiga kvĂ€llen. SOM han myser nĂ€r han fĂ„r vara ensam dĂ€r och dona med allt möjligt. SĂ„ vi andra fick Ă€ta middag utan honom. Men runt 18-tiden Ă„kte jag dit för att hĂ€mta honom. Hann dock ta en bungy-promenad innan vi rullade hemĂ„t. Roligt att se nĂ„got annat Ă€n sin vanliga promenadrunda. Återuppleva sina gamla hoods. I sprudlande grönska dessutom! Den hĂ€r Ă„rstiden Ă€r fantastiskt... 

Resten av kvĂ€llen har bara rullat pĂ„. Vi har hĂ€ngt i uterummet och barnen har sprungit ut och in som dom velat. TvĂ€tten tog jag in med. Det Ă€r ju sĂ„ effektivt att hĂ€nga tvĂ€tt ute! Det torkar snabbt och man Ă€r tvungen att ta in den pĂ„ kvĂ€llen. Och dĂ„ mĂ„ste man ju vika den direkt. Snacka om att jag har ordning och reda i tvĂ€ttstugan nu, inga plagg alla som hĂ€ngde dĂ€r! 

Annars dĂ„? Jo jag fick mitt anstĂ€llningsbevis idag. Nu Ă€r det liksom klappat och klart. SĂ„ frĂ„n och med 21/8 Ă€r jag habiliteringspersonal istĂ€llet för integrationspedagog. Dock samma arbetsgivare, samma förvaltning och samma lön. Bara ett helt nytt stĂ€lle med helt andra arbetsuppgifter. Sorgligt pĂ„ ett sĂ€tt, men samtidigt SÅ spĂ€nnande! 

Det firade vi med att Ă€ta lite chips och titta pĂ„ hockey hela kvĂ€llen. Niklas kom hit och gjorde oss sĂ€llskap. Men nu Ă€r det lĂ€ggdags long time ago. Imorgon Ă€r hela familjen ledig tillsammans, och vi tĂ€nkte fira kristihimmelsfĂ€rd genom att Ă„ka och kolla pĂ„ fotboll, sedan grilla! đŸ‘ŒđŸŒ

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0