kämpar vidare... 💪🏼

Ja, jag kämpar vidare tillsammans med våren. Men det går lite trögt på båda fronterna får jag väl lov att säga... Men än ger vi inte upp. Det vänder snart.

Här har vi kickat igång en ny vecka. Med mängder av snö. Vet inte hur många gånger jag var ute och skottade igår? Och efter varje gång kom plogbilen och det bildades en ny kant vid infarten och postlådan. Svettigt... Men det var ett nödvändigt ont för att kunna hämta Elias på skolan! 

Resten av måndagen blev riktigt lugn. Slängde ihop en god pastasås till middag, sedan kollade vi på hockey och pysslade lite innan läggdags... 

Idag har vi tisdagen på besök. Dagen startade som vilken dag som helst. Morgonmys i sängen med barnen! Är tacksam för att Elsa är lika morgontrött som sin mor, får njuta av det så länge det varar... Edwin däremot är riktigt morgonpigg, men han går upp själv och lägger sig framför teven. Gör frukost om han är hungrig. Sedan väntar han tills han hör att Elsa vaknat innan han kommer in till oss, min snälla lilla goskille. 

Dagen har vi ägnat åt att ta tag i vårt halvt förfallna hem. Dammsugit, tvättat en massa, städat badrummet och sådär. ÄNTLIGEN. Men vi har även hunnit dricka kaffe och pratat lite skit med Carro som kom hit. Bra förmiddag! Efter lunchen åkte jag, Edwin och Elsa och handlade. Sedan hämtade vi upp Elias på skolan. 

Eftermiddagen har gått i ett ungefär. Lagat middag, underhållit barn och hängt tvätt. När Mattias kom hem högg vi i på maten som idag blev öring med potatis, broccoli och sås. Alltid en tiopoängare! Sedan åkte Elias och Mattias på fotbollsträning, en taggad kille. Under tiden var Edwin ute och lekte och jag myste/vilade med Elsa i sängen. Hon somnade, så när Edwin kom in hann vi spela lite tv-spel tillsammans. Myspys! 

Kvällen gick åt till att kvällsfika tillsammans och sedan bada/duscha barnen. Ett jäkla projekt. Nog för att grabbarna kan duscha själva, men det brukar ju ta lite extra lång tid då, sedan ska det ju även smörjas in och klippas naglar på alla tre. Men tillslut var alla rena och fina, redo för sängen! 🌙

Nu ska även vi vuxna sova snart. Det är en ny dag imorgon! Elias ska bland annat till tandläkaren, och jag har lovat Edwin att köpa slajm. Tjoho... På eftermiddagen/kvällen ska jag få följa med mamma till Gävle på hockey, helt ensam. Hur mysigt som helst, längtas! 

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0