fredagsfeeling... đŸ’ƒđŸ»

Idag Ă€r det fredag och veckan lider mot sitt slut. En vanlig vecka med nĂ„gorlunda rutiner, som vanligt nĂ€r Elias Ă€r hos oss. HĂ€mta pĂ„ skolan, laga middag i tid, fotbollstrĂ€ning, komma ihĂ„g att packa gympa/badklĂ€der samt frukt/utflyktsfika och sĂ„ vidare. Man anvĂ€nder huvudet lite mer dessa veckor. En jĂ€kla tur att soptunnan inte ska ut de veckor vi har Elias, det hade vi aldrig fixat. Det Ă€r liksom vĂ„r livsviktigaste uppgift de veckor han Ă€r hos sin mamma. Veckans enda mĂ„ste liksom. Fast jo, vi har glömt att stĂ€lla ut den trots det... 

Dagens humör: pĂ„verkad av sol (för tredje dagen) och lite takdropp. Med andra ord: rĂ€tt glad. Livet blir faktiskt lite ljusare nĂ€r solen visar sig. No shit? 

Dagens pluspoĂ€ng: nĂ€r man Ă€r ensam med tre barn och har hunnit klĂ€ pĂ„ allihopa, gjort frukost, bĂ€ddat alla sĂ€ngar, startat en diskmaskin, dammsugit, torkat golven och fĂ„tt pĂ„ alla barnen ytterklĂ€der innan klockan 10:00 Ă€r man bra jĂ€kla nöjd. Gjorde en high five med mig sjĂ€lv nĂ€r vi kommit ut i solskenet.  

Dagens hĂ€rliga: Mattias slutade extra tidigt idag och kom hem och Ă„t lunch med oss. Sedan fick jag krypa ner med en trött Elsa och somna medan han röjde i köket. KĂ€rlek! 

Dagens mest obehagliga: hĂ€nde efter tuppluren med Elsa, eller typ nĂ€r jag sov som skönast. DĂ„ kĂ€nner jag hur nĂ„gon killar mig pĂ„ fötterna. Drar ilskt undan dom och vĂ€grar titta upp, men sĂ„ killas det till igen. Jag spĂ€rrar upp ögonen, arg som ett bi, och dĂ€r stĂ„r svĂ€rmor och gormar att hon vill ha kaffe och hinna trĂ€ffa Elsa innan hon ska Ă„ka. Hipp hurra vilket hĂ€rligt uppvaknande. Tur för henne att hon hade köpt fina pyjamaser frĂ„n H&M till lillan, och helggodis till grabbarna. DĂ„ försvann min ilska lite... 

Dagens grattis: gĂ„r till vĂ„ran Elsa som blir 6 mĂ„nader idag. AlltsĂ„ ett helt halvĂ„r. Hur gick det till? Grattis vĂ„r Ă€lskade favorittjej. 

Dagens middag: tacos, what else? NĂ€stan sĂ„ att jag tröttnat pĂ„ tacos nu... Åt det Ă€ven i onsdags nĂ€r jag fick följa med mamma pĂ„ hockey. Vilket förövrigt var en underbar kvĂ€ll. Bara hon och jag! 

Dagens suck: brĂ„kiga bröder som inte kan hĂ„lla sams... Den ens retas nĂ„ fruktansvĂ€rt och den andra tar allt pĂ„ blodigt allvar. Ja, idag fick dom tv-spelsförbud efter att jag sagt Ă„t dom 711 gĂ„nger. Och det straffet tar hĂ„rt minsann! 

Dagens utflykt: Ă€ntligen kom vi ivĂ€g och hĂ€lsade pĂ„ min farmor och farfar. Dom blir sĂ„ glada för att fĂ„ trĂ€ffa barnen! Idag fick grabbarna prova att göra egen juice med gammelfarfar. En himla smart maskin, bara att hĂ€va i frukter sĂ„ "centrifugerade" den och Ă„t upp allt skal och alla kĂ€rnor. Ut kom pinfĂ€rsk fruktjuice som smakade hur gott som helst. En sĂ„n skulle man ha! 

Dagens mest behövliga: hĂ„rtvĂ€tt för morsan... Det Ă€r farligt med vintern, för om hĂ„ret Ă€r skitigt och ruffsigt Ă€r det bara att gömma sig i en mössa om man ska pĂ„ affĂ€ren tex. Men till slut inser man ju att det fasen Ă€r dags. Och wow, man blir ju en ny mĂ€nniska direkt?! Elsa fick bada och tvĂ€tta sitt hĂ„r hon med. Fredagsfina brudar i familjen... Vi ska ju minsann pĂ„ dop imorgon, sĂ„ lite fĂ„r vi vĂ€l anstrĂ€nga oss! 

Dagens bĂ€sta: var sĂ„klart att BrynĂ€s vann den sista och avgörande matchen mot LuleĂ„ vilket betyder att dom gĂ„tt vidare till kvartsfinal. Tjoho. Även om det blir svĂ„rt mot VĂ€xsjö sĂ„ kĂ€nns det himla gött att inte Ă„ka ur först av alla... Men jag Ă€r ju en optimist (iallafall som sportsupporter) och tror pĂ„ sm-final. 

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0