tack helgen đŸ‘ŒđŸŒ

(null)
Och sĂ„ kom söndagen. Sista dagen pĂ„ den hĂ€rliga och lĂ„nglediga helgen. En helg som inneburit midsommar, fotbollsfest, grillmiddag, bad, umgĂ€nge och rĂ€tt mycket vila. Fantastiskt med andra ord. 

Söndagen kickades igĂ„ng rĂ€tt tidigt med trötta ögon. Vet inte hur mĂ„nga gĂ„nger jag fick lĂ€gga Elsa till rĂ€tta bredvid mig inatt, dĂ„ hon bara satte sig upp stup i kvarten. Ibland i sömnen tror jag. Men efter nĂ„gra koppar kaffe kom jag igĂ„ng. Elias och Edwin var redan vakna nĂ€r jag kom upp, gissa vad dom höll pĂ„ med? Fotbollskort sĂ„klart ja... Vi Ă„t sedan frukost och gjorde oss redo för dagen. SlĂ€ngde in en tvĂ€tt och plockade iordning lite hĂ€r hemma.

Efter lunch packade vi in oss i bilen och Ă„kte mot Strömsbruk. Äntligen skulle vi fĂ„ trĂ€ffa det nyaste tillskottet. Elias lillasyster. Hur liten och bedĂ„rande fĂ„r man egentligen vara? Nu blev jag ju bebissugen igen. Men nej, inga fler barn hĂ€r inte, jag fĂ„r försöka stilla mitt begĂ€r genom att lĂ„na henne sĂ„ mycket som möjligt.

Elsa gick frĂ„n att vara bebis till att helt plötsligt bli ett barn. SĂ„ stor hon kĂ€ndes i jĂ€mförelse! Men tĂ€nk sen nĂ€r Ă„ldersskillnaden inte lĂ€ngre Ă€r sĂ„ tydlig, vad dom kan busa smĂ„tjejerna. Lilla bebis A fick sĂ„klart lite presenter frĂ„n oss med. En blandad kompott av klĂ€der, inredning, filtar m.m. Hon sov den mesta tiden vi var dĂ€r sĂ„ jag fĂ„r vĂ€l snusa mer bebis nĂ€sta gĂ„ng! Dom stora barnen lekte iallafall och hade roligt medan vi vuxna drack kaffe och tog det lugnt. 
(null)

(null)

NÀr vi pussat Elias hejdÄ Äkte vi andra hem mot Forsa igen. Elsa somnade i bilen och fortsatte sedan att sova ett bra tag i vagnen nÀr vi kom hem. DÄ passade jag pÄ att slÀnga ihop lite middag. En middag som bestod ris och en "gryta" med kassler, fÀrska champinjoner och Àdelost. Mmm! Till och med Edwin Ät, dÄ har man lyckats.

Mattias Ă„kte sedan och fiskade med Peter. Och jag sĂ„g framför mig en lĂ„ng kvĂ€ll med trötta och gnĂ€lliga barn. Men tĂ€nk, dĂ„ kom barnens morfar till undsĂ€ttning! Han hade med sig glass och hĂ€ngde med oss hela kvĂ€llen. Sedan lĂ€ste han godnattsaga och nattade Edwin innan han Ă„kte hem. SĂ„ vĂ€rdefullt! BĂ„de han och Elsa somnade runt 20:30-tiden och sedan blev det soffhĂ€ng för min del tills fiskegrabbarna kom hem. 

Nu Ă€r det dags att sova och ladda för nya veckan. Har inget annat Ă€n ledighet inplanerat, hur skönt? Men först behövs lite sömn, Ă€r galet trött efter den hĂ€r hĂ€rliga helgen. 
(null)



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0