midsommarafton 🍓

(null)
Att fĂ„ fira midsommar med dessa tre juveler Ă€r verkligen en ynnest. Förra Ă„ret lĂ„g ju Elsa i min mage, men idag sitter hon tryggt mellan sina fina storebröder! PĂ„ sig har hon en sjömansklĂ€nning som jag faktiskt köpte begagnad nĂ€r Edwin lĂ„g i min mage, utifall det skulle bli en flicka. Jag hade nĂ€mligen en sjömansklĂ€nning som liten och ville att min evetuella dotter ocksĂ„ skulle ha en. Och sĂ„ kom hon till sist, min lilla Elsa! 

Vi har haft en suuuperlugn och fin midsommar hĂ€r hemma. Vi hade egentligen inga planer alls, utan lĂ€t dagen bli som den ville helt enkelt. Började dagen med kaffe, frukost och en skön dusch. SlĂ€ngde in en maskin med tvĂ€tt och donade med lite av varje. Kransar gjorde vi ocksĂ„ sĂ„klart. Vilket jag Ă€r helt vĂ€rdelös pĂ„... Utan vidare material och ingen direkt entusiasm. Men dom sitter ju bara pĂ„ en liten stund, sedan Ă€r dom inte direkt populĂ€ra. 

Men jag fick nĂ„gra fina kort pĂ„ alla barnen tillsammans iallafall. Mission completed. Sedan var det dags för Elsa att sova, och vi andra dukade fram midsommarfika. Mina förĂ€ldrar kom med jordgubbar, som vi mumsade med vaniljglass. Midsommarklassiker! 

(null)     

Till lunch dukade vi fram olika sillsorter, potatis, köttbullar och korv. VĂ€ldigt gott. Jag Ă€lskar sill sĂ„ jag Ă€r glad att det "ska Ă€tas" vid varje högtid. Elias Ă€ter ocksĂ„ sill, han Ă€ter verkligen allt den killen! 

Efter lunchen tog vi det vĂ€ldigt lugnt... SoffhĂ€ng, dona med fotbollskort och mysa med Elsa. Mattias Ă„kte till sin pappa som ligger pĂ„ sjukhuset över helgen. Vi hoppas han piggnar pĂ„ sig snart och fĂ„r Ă„ka hem och fortsĂ€tta med sina vanliga hemvĂ„rd. Han har ju haft cancer lĂ€nge nu, men vi lever pĂ„ hoppet sĂ„klart! 

NĂ€r Mattias kom hem gick vi ut i trĂ€dgĂ„rden hela familjen. TĂ€nk att solen kom fram! Vi planterade Elsas lilla hallonbuske som hon fick i doppresent. Nu stĂ„r den bredvid jordgubbs/smultronlandet och vi ser fram emot att fĂ„ se den vĂ€xa tillsammans med Elsa. 

Mattias startade grillen och barnen spelade fotboll i vĂ€ntan pĂ„ maten... Supergod middag med kött, majskolvar, champinjoner och rĂ€fflade potatisstrips. Elias och Edwin Ă„t massor och det Ă€r alltid kul. 
(null)

(null)

KvĂ€llen blev ocksĂ„ mysig och lugn. Vi tog fram en stor godisskĂ„l och spelade sĂ€llskapsspel pĂ„ golvet. Barnen uppskattade verkligen det. Ja, svĂ„rare Ă€n sĂ„ behöver det inte vara... Teven har stĂ„tt pĂ„ hela eftermiddagen och kvĂ€llen den med, vi diggar verkligen vm. Tror vi sett en snutt av varendaste match hittills, hehe. Men nu lĂ€ngtar vi tills imorgon sĂ„klart, dĂ„ blir det sverigefeber hĂ€r hemma! 

Innan Elsa skulle sova fick hon ta ett bad. Uppskattat hos lilldamen som inte fĂ„r bada allt för ofta pga sin torra hud... Hon plaskade som bara den, och sedan somnade hon gott efter lite vĂ€lling. Grabbarna fick vara uppe ett tag till. Vi spelade lite mer spel, men sen fick Ă€ven bröderna bus tacka för sig. Godnatt skatterna! 🌙

Vi vuxna har legat i soffan och Ă€tit lite chips nu under kvĂ€llen. Men snart ska Ă€ven vi hoppa i sĂ€ng. Imorgon vĂ€ntar som sagt en riktigt fotbollsfest. Vi ska ladda hela dagen. Hoppas pĂ„ lite sol och vĂ€rme sĂ„ vi kan ladda utomhus!
(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0