innepyssel 🌧

Och Ă€ntligen kom regnet. Det har jag verkligen lĂ€ngtat efter nu! Mest för naturens skull kanske (vĂ„r grĂ€smatta har nĂ€stan blivit till hö) men ocksĂ„ för att jag tycker att det Ă€r mysigt med regn. Som upplagt för att mysa omkring inne och dona med lite av varje... 

Morgonen började med extra lĂ„ngt mys i sĂ€ngen. Gick upp och gjorde frukost till en morgonpigg Edwin, en flaska vĂ€lling till Elsa och laddade kaffebryggare. Men sedan kröp jag ner under tĂ€cket igen och gosade med Elsa som till och med slumrade av en stund. Hur mysigt som helst. Edwin kom in till oss efter en stund han med. Föreslog att vi skulle ligga i sĂ€ngen hela dagen, men bĂ„da barnen protesterade... 

Förmiddagen flöt pĂ„ riktigt bra. Elsa var sĂ„ nöjd i gĂ„stolen sĂ„ jag lurade med mig Edwin pĂ„ ett litet stĂ€dryck. En trasa och en hink med sĂ„pvatten sĂ„ Ă€r han nöjd. Han gick runt pĂ„ hela nedervĂ„ningen och gnussade bort flĂ€ckar som han sĂ„g lite hĂ€r och var. Perfekt. SjĂ€lv koncentrerade jag mig pĂ„ att damma i alla fönster, hyllor, köksskĂ„p, dörrar och till och med köksstolarna. Behövligt minst sagt. Sedan Ă„kte dammsugaren och skurmoppen ocksĂ„ fram. Heja oss! 

Innan lunchen hann jag Ă€ven köra igĂ„ng en tvĂ€ttmaskin och stĂ€da badrummet. Sedan kĂ€nde jag mig nöjd. Elsa fick lunch och sedan ville hon sova. Medan Edwin Ă„t sin lunch ringde jag till kyrkan och bokade trĂ€ff inför dopet pĂ„ lördag. HĂ€mta nycklar till lokalen vi ska vara i osv. Det nĂ€rmar sig verkligen nu... 

Eftermiddagen blev hur mysig som helst. Edwin och jag kröp ner under en filt och kollade pĂ„ en film medan lillan sov. Hon sov lÀÀÀnge sĂ„ vi hann se klart hela filmen i lugn och ro. VĂ€rdefull tid med min kille! Men vi börjar bli rĂ€tt trötta pĂ„ den hĂ€r förkylningen vi dras med. Snart har vi snörvlat i en vecka... Men det hĂ€r med filmmys och soffhĂ€ng Ă€r ju bĂ€sta medicinen! 

NĂ€r Elsa vaknade övade vi lite pĂ„ att krypa. Men det vill sig inte riktigt. Och fy tusan vad arg hon börjar bli... Men jag lĂ€ste i Edwins bebisbok att det lossnade för honom 4 dagar innan han blev 9 mĂ„nader. Och den dagen Ă€r imorgon för Elsa. SĂ„ vi fĂ„r vĂ€l hĂ„lla tummarna för att hon gĂ„r i brorsans fotspĂ„r! Nog för att jag tycker det Ă€r rĂ€tt skönt att hon stannar dĂ€r man sĂ€tter ner henne, men hennes arg-skrik Ă€r inte nĂ„got man frivilligt vill höra... 

Resten av eftermiddagen gick Ă„t till att laga middag till barnen, dona med lite tvĂ€tt och klura pĂ„ hur kvĂ€llen skulle se ut. Vi fick för oss att Ă„ka till stan för att handla lite nödvĂ€ndigheter och prylar inför dopet. Bland annat en massa lĂ€sk/loka och en gĂ€stbok som alla kan fĂ„ skriva en liten hĂ€lsning i till dopbarnet. Annars hĂ„ller vi det rĂ€tt enkelt... SmörgĂ„stĂ„rta Ă€r bestĂ€llt, tĂ„rtbakningen Ă€r bortlejd till mamma och moster, mormor stĂ„r för bullbaket och dukning/pynt kommer enbart att bestĂ„ av vita vimplar, vita ballonger, vita poms och lite blommor. I det enkla bor det vackra... Och jag Ă€r sĂ„ tacksam över all hjĂ€lp vi fĂ„r! 

NĂ€r vi kom hem frĂ„n stan packades allt upp. Det blev visst en hel del prylar utöver det som handlades till dopet. Typiskt. Sedan blev det en lugn kvĂ€ll med trötta barn som somnade tidigt. Jag har ocksĂ„ varit trött efter en fastedag, sĂ„ det ska bli skönt att fĂ„ sova nu. Äntligen lite svalt i sovrummet dessutom! 



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0