buspalatset 🎈

(null)

MÄndag och ny vecka. Jag hade tur och fick inleda den nya veckan med sovmorgon tillsammans med Elsa. Var dock lite förvirrad nÀr jag vaknade och insÄg att Mattias inte var hemma. Men sen kom jag ju pÄ att han börjat jobba...

VĂ„ran morgon hemma var lugn och skön. Vi hade inga planer för dagen, men efter att jag druckit en stor kopp kaffe fick jag för mig att överraska Edwin med ett förslag om lek pĂ„ Buspalatset. 

Jag har lovat honom (för lĂ€ngesen) att vi ska Ă„ka till Buspalatset nĂ„gon regnig dag, men den hĂ€r sommaren kan vi ju rĂ€kna regndagarna pĂ„ en hand typ... Idag var det ju strĂ„lande sol och tropisk hetta, men det kĂ€ndes ganska skönt att fĂ„ vara inomhus med barnen och hĂ„lla dom borta frĂ„n solen en dag. 

Runt 10-tiden var vi redo att Ă„ka. Vi parkerade bilen pĂ„ Buspalatsen, men innan vi gick in tog vi en liten promenad med Elsa i vagnen sĂ„ hon fick somna. Vi hamnade pĂ„ Lekia dĂ€r Edwin fick byta lite fotbollskort ut deras pĂ€rm. Lycka! DĂ€r trĂ€ffade vi Ă€ven Elias, Ida och Anders - som precis som oss skulle byta fotbollskort. Vilket sammantrĂ€ffande! 

Sedan busade Edwin jÀrnet pÄ Buspalatset. Det var vÀldigt lite folk dÀr sÄ det var skönt. Elsa sov i vagnen ett bra tag, sÄ jag kunde busa lite med Edwin. NÀr Elsa vaknade fick bÄda barnen lunch, sen fick hon utforska Buspalatset hon med. Och det gillade hon! Hon satt och dansade och klappa hÀnderna en lÄng stund innan hon tillslut började krypa runt. Favoriterna för Elsa blev bollhavet, hoppborgen och den lilla hörnan med böcker, tÀlt och tÄgbana. Lyckliga barn!

(null)

(null)

(null)

(null)

NĂ€r vi hade busat i tvĂ„ timmar Ă„kte vi nöjda och trötta hemĂ„t. En lugn eftermiddag blev det... Elsa sov en lĂ„ng stund och Edwin donade med fotbollskort. Jag passade pĂ„ att vila i soffan (skrev bland annat om vĂ„ra renoveringsprojekt i huset, i inlĂ€gget nedan) och sedan förbereda middag till Edwin. Jag har haft fastedag efter ett litet uppehĂ„ll, sĂ„ det var lite jobbigare Ă€n vanligt idag.

Efter maten tog jag med mig barnen och hĂ€lsade pĂ„ mamma en svĂ€ng. Pappa var nĂ€mligen hos oss och skulle hjĂ€lpa Mattias med renoveringen. DĂ„ fick dom jobba ostört ett tag! 

Hos mamma blev det lite lek, mys och glassfika för Edwin. Men vi stannade inge sĂ„ lĂ€nge, mamma skulle ivĂ€g pĂ„ gympa. SĂ„ vi Ă„kte hem och avslutade dagen pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt - lek och bus ute i trĂ€dgĂ„rden! Elsa gungade och Edwin spelade fotboll med oss, vilket Ă€r det bĂ€sta han vet. Han började ju med fotbollstrĂ€ning i vĂ„ras men dĂ„ var han inte alls intresserad av sjĂ€lva sporten i sig. Men nu under sommaren har han verkligen gĂ„tt frĂ„n noll till hundra. Det Ă€r fotboll varje dag, hela dagarna. Han kollar fotbollsklipp pĂ„ youtube, donar med fotbollskort varje dag, spelar fotboll bĂ„de inne och ute, rabblar upp lag och spelare som inte ens jag har koll pĂ„ och har Ă€ven blivit SÅ duktig pĂ„ att skjuta mĂ„l och ha kontroll pĂ„ bollen. Nu lĂ€ngtar han tills fotbollstrĂ€ningen drar igĂ„ng igen efter sommaruppehĂ„llet! 

(null)

(null)

(null)

KvĂ€llen blev lugn och fridfull. Edwin plockade smultron till kvĂ€llsfika, hur somrigt?! Sedan somnade barnen i bra tid och vi vuxna har chillat i soffan. Men nu blir det hopp i sĂ€ng, imorgon vĂ€ntar en dag pĂ„ stranden! 

(null)     


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0