tredje advent 🕯

(null)

Söndag och tredje advent. En bra och mysig dag pĂ„ sĂ„ mĂ„nga sĂ€tt. Älskar nĂ€r en bra dag kĂ€nns som en evighet, annars brukar det kunna vara tvĂ€rtom... Men idag har vi alltsĂ„ njutit av en lĂ„ng och bra söndag. 

Vi började dagen runt 07-tiden med tĂ€nda ljus, kaffe och soffmys. Elsa var inte sĂ„dĂ€r jĂ€ttepigg direkt pĂ„ morgonen, men det blev bĂ€ttre under dagen. Den hemska höga febern gick ner under natten, tack och lov. Även om feber oftast Ă€r ofarligt sĂ„ Ă€r det ju otĂ€ckt nĂ€r den stiger upp mot 40 grader. DĂ„ vill man bara byta plats med dom smĂ„ liven! 

Under förmiddagen Ă„kte jag ivĂ€g helt ensam en stund. Handling pĂ„ Ica maxi och lite andra Ă€renden. Fick sĂ€llskap av mormor sĂ„ det blev en mysig handling. 

NĂ€r jag kom hem var mamma och pappa hĂ€r. Det blev fika, julmatsplanerande och mys med barnen. Roligt med besök tyckte Elsa som var piggare. Hon passade pĂ„ att mysa jĂ€rnet med bĂ„de mormor och morfar. SjĂ€lv passade jag pĂ„ att bĂ€dda rent i sĂ€ngen. Hade hĂ€ngt ut tĂ€ckena och kuddarna pĂ„ vĂ€dring pĂ„ morgonen. Kallt och frĂ€scht... Sedan blev det filmmys med barnen medan Mattias Ă„kte och jobbade en snabbis. 

(null)

Under eftermiddagen ville Elsa sova en stund till, sĂ„ dĂ„ hann jag riva av ett pass i tvĂ€ttstugan. Sortera, vika, tvĂ€tta mer och hĂ€nga en fĂ€rdig tvĂ€tt. Ordning och reda pĂ„ tvĂ€ttkorgen inför veckan. SĂ„nt gillar man ju. 

Edwin och Mattias Ă„kte till Strömsbruk för att hĂ€mta hem Elias. Jag och lilla sjuklingen stannade hemma och lagade middag under tiden. Men vi skickade iallafall med grabbarna en liten julpĂ„se till dom med glögg, en hyacint och en liten tomte. Lite god jul och tack för allt fint "samarbete" under Ă„ret typ. VĂ„r andra-familj som vi tycker sĂ„ mycket om! 

NĂ€r hela familjen var samlad fram mot kvĂ€llen Ă„t vi middag och pysslade lite med nĂ„gra uppdrag som Nisse kommit med. Polkagrisar som Elias fick pynta granen med, och smĂ„ skumtomtar som skulle planteras i socker. Och otroligt nog sĂ„ kommer dom att vĂ€xa under natten! Jag Ă€lskar nog den hĂ€r Nissen lika mycket som barnen tror jag, haha. Men att se glĂ€djen och spĂ€nningen i barnens ögon sĂ„hĂ€r innan jul Ă€r tamig tusan det finaste som finns... 

Annars har kvĂ€llen försvunnit i lek, soffhĂ€ng, kvĂ€llsfika och förberedelser inför sista dagis/skolveckan innan jul. KĂ€nns grymt skönt att bara jobba tvĂ„ dagar, sen Ă€r det julsemester i tvĂ„ veckor! Min bĂ€sta mamma ska vabba med Elsa dom hĂ€r tvĂ„ dagarna sĂ„ att vi fĂ„r ihop nĂ„gra jobbtimmar i december. Vab var och varannan dag typ... SĂ„ det Ă€r guld vĂ€rt. Tror Elsa kommer bli överlycklig nĂ€r hon inser att hon ska fĂ„ följa med mormor hem. 

Nu ligger jag nyduschad i vĂ„r renbĂ€ddade sĂ€ng och tittar pĂ„ en halvbra film med Mattias. Ska strax sova sĂ„ att vi Ă€r pigga och redo för morgondagen. Det har snöat till och frĂ„n hela dagen, sĂ„ julkĂ€nslorna börjar komma nu. UNDERBART! ❄
(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0