årets sista dagar ❄️

(null)

Det drar ihop sig... Årets sista dagar avlöser varandra och imorgon är det nyårsafton. Det har varit ett blandat år, tänkte skriva ihop en liten årsresumé imorgon. 

Igår hade jag och barnen en mysig dag medan pappsen var och fiskade. Ganska direkt efter frukosten åkte vi till barnens mormor och morfar och hälsade på. Elsa blev överlycklig över att få komma hemifrån en stund, hon har varit hemma nästan hela jullovet. Det riktigt lyste i hennes ögon! Vi stannade ute en stund först så att barnen fick lite luft, sedan gick vi in och myste. 

Efter lite lek och röj inomhus tog vi en promenad till min farmor och farfar. Vi tog en omväg så att vi fick njuta av solen, och barnen fick röra lite på sig. Hos farmor och farfar blev det mer lek och lite fika. En mysig förmiddag på bortaplan helt enkelt...

(null)

(null)

(null)

(null)

Eftermiddagen hemma blev lugn och skön. Mattias kom hem med ytterligare ett gäng fiskar, så nu har vi frysen full. Alla i familjen älskar fisk, utom Edwin. 

Innan middagen fick jag ett ryck och åkte in till Dollar en snabbis. Ville ha nya gardiner i vardagsrummet och det på en gång. Ville egentligen byta redan innan jul, då jag tyckte att dom vi hade var för ljusa. Men nu blev det alltså gjort. Fyra längder för 300 kronor, som hittat... Lite mer smått och gott blev det med, som vanligt.

När jag kom hem satte jag genast igång med att byta gardiner. Fick höja gardinstängerna lite, och ändå är dom för långa. Men det blev bra! Mörka och fina. Det blev liksom mer ombonat här inne nu. Längtar tills jag vågar ha krukor i fönstret igen, min klåfingriga dotter måste bara bli lite mindre klåfingrig först... 

Till middag värmde vi pizza i ugnen och sedan hade vi en lugn och skön soffkväll. Vi avverkar Harry Potter-filmerna just nu, skulle nog vilja läsa böcker igen med. Nångång när man har överflöd av tid, när man nu får det? 

(null)

(null)

(null)

Idag vaknade vi upp till söndag och lite mer snö. Jag hade turen att få ligga och dra mig lite extra i sängen innan jag klev upp. Mattias och barnen klev upp och kokade kaffe och åt frukost. 

Ganska mysigt att kunna ligga och spana på dom från sängen. Elsa tror att hon har blivit stortjej nu och vill sitta på vanlig stol. Ja, hon kommer enkelt upp själv på dom nu. Och tittar man bort en halv sekund så sitter hon på bordet. Den ungen är det fart på... StyrStina! 

(null)

Efter att jag också fått i mig kaffe och frukost klädde vi på oss och gick ut. Härligt väder även idag! Edwin fick provåka lite skoter och Elsa donade med lite av varje, hon älskar att vara ute! 

Vi var ute i friskluften drygt en timme innan det var dags att gå in och förbereda lunchen. Snabbt och enkelt med potatisbullar idag... Sedan stupade Elsa i säng och vi andra tog plats framför teven. Skidåkning, en värmande kopp kaffe och lite lugn och ro. 

(null)

(null)

Eftermiddagen har varit lika lugn som alla eftermiddagar detta jullov. Har dock gjort ett pass i tvättstugan och fått lite ordning där. Sedan tog jag en skön promenad innan solen gick ner. Nått jag borde och ska göra mer av nästa år. Det får blir mitt löfte! 

Under kvällen har vi donat med lite av varje. Lekt med barnen, tittat på hockey och ätit lite gott. När kidsen hade somnat tittade vi på Harry Potter igen, och ska strax forstätta att tittat från sängen.

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0