vardagslivet đŸŒȘ

(null)

Dagarna rullar pĂ„ och dom hĂ€r tvĂ„ virvelvindarna spenderar just nu sina dagar med pappsen. Jag sĂ€ger alltsĂ„ hejdĂ„ pĂ„ morgonen och kommer hem pĂ„ eftermiddagen. Helt utan kontroll över vad ungarna gör, Ă€ter och har för klĂ€der pĂ„ sig. Jag kan inte lĂ€ngre se vartenda steg dom tar, pussa pĂ„ dom nĂ€r jag vill eller se med egna ögon att dom mĂ„r bra. Fatta vad lĂ€skigt?! 

Nu har dom ju vĂ€rldens bĂ€sta pappa sĂ„ jag kĂ€nner mig sĂ„klart lugn. Men bara grejen att inte se dom hela tiden Ă€r vĂ€ldigt jobbig. Varken Edwin eller Elsa hade saknat mig första dagen, ett bra tecken Ă€ndĂ„. 

(null)

PĂ„ nya jobbet gĂ„r det sakta men sĂ€kert framĂ„t. Habiliteringspersonal kallas vi och jag verkar ha hamnat i ett helskönt gĂ€ng dĂ€r humor och skratt Ă€r ledorden. Det Ă€r sĂ„klart mycket att ta in och lĂ€ra sig, men tids nog sĂ„ gĂ„r det nog som rinnande vatten. Det kĂ€nns iallafall bra redan efter nĂ„gra dagar, sĂ„ jag tror detta blir kanon! 

Annars har det inte hĂ€nt sĂ„ mycket den hĂ€r veckan. Jag har varit trött nĂ€r jag kommit hem frĂ„n jobbet, men det har varit underbart att Ă„terförenas med barnen! Mattias har briljerat pĂ„ hemmaplan mĂ„ste jag sĂ€ga... Att lĂ€mna över hemansvaret till honom har jag gruvat mig för. Har tĂ€nkt mig överfulla köksbĂ€nkar, soffkuddar pĂ„ golven, disk pĂ„ vardagsrumsbordet, leksaker enda ut pĂ„ parkeringen osv osv. Men jag har kommit hem till fĂ€rdiga middagar, stĂ€dat hem och tom diskbĂ€nk varje dag. Phew! 

Annars har eftermiddagarna bestĂ„tt av fotbollstrĂ€ning, sĂ€llskapsspel, kvĂ€llsfika, mys och extra mĂ„nga kramar. LĂ€ngtar verkligen till helgen nu. Planerar att bara sitta och titta pĂ„ barnen, frĂ„n morgon till kvĂ€ll typ. 

Lite shopping har Ă€ven hunnits med. Hade ett telefomöte i tisdags sĂ„ jag passade pĂ„ att springa pĂ„ stan medans... Unnade mig en ny höstjacka. En jĂ€ttefin mörkblĂ„ Helly Hansen som var nedsatt med halva priset. Födelsedagspresent till mig sjĂ€lv! En behövlig sĂ„dan dĂ„ min förra jacka var trasig. Till Elias hĂ€mtade jag upp en kasse med lite byxor och en tröja, perfekt nu till skolan. Fyra par byxor + tröjan för 150 kronor. Som hittat! 

Hemmet har uppdaterats med nya prylar frĂ„n Perfect home som jag bestĂ€llde hos Johanna. En stor fin "optiker-poster" som fick plats pĂ„ tavelvĂ€ggen i vardagsrummet. Och nya krukor till sovrummet. Eftersom murgrönorna gav upp efter den heta sommaren fick tvĂ„ nya gröna vĂ€xter flytta in sĂ„ lĂ€nge. FrĂ€scht och fint igen! Men sen fĂ„r krukorna flytta in i vĂ„rt nya sovrum dĂ€r fönstret Ă€r mindre, med andra vĂ€xter i och ny lampa bredvid. 

Men nu Àr det sovdags för den hÀr trötta mamman. Imorgon Àr det fredag och helg! Det ska bli underbart hÀrligt. Jag har ju inte jobbat pÄ över ett Är, sÄ lillhjÀrnan Àr ganska överhettad nu...

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0