ny telefon đŸ“±

(null)

Fredag! Dock inget att hurra över direkt tycker jag som bara Ă„ngest-rĂ€knar ner dagarna (11 kvar) tills mammaledigheten Ă€r över... Det Ă€r för sorgligt. Men jag vet att det kommer bli bra och att man vĂ€njer sig vid rutinerna snabbt, jag har ju gjort den hĂ€r resan förr.

HĂ€r hemma bjöds mamman pĂ„ sovmorgon dagen till Ă€ra. Och sedan nykokt kaffe. Man tackar! Sedan började det regna sĂ„dĂ€r mysigt och det kĂ€ndes SÅ skönt att ha en oplanerad dag.

Fast lite planer fanns det ÀndÄ. Carro kom hit och drack kaffe pÄ förmiddagen, och sedan kom Àven Marlene. Det var inte igÄr man hade kompis-hÀng med gamla goa vÀnner... Vi smet upp pÄ Elias rum med en varsin kopp kaffe, stÀngde in oss och pratade en massa skit. Barnen fick övervÄningsförbud och fick istÀllet busa nere med Mattias. En sjukt hÀrlig stund verkligen!

Marlene var Àven snÀll och klippte mig (lÀs: fixade till det jag förstört sjÀlv). En riktigt frisör har inte rört mitt hÄr pÄ sÀkert 4 Är, sÄ det var pÄ tiden... Hon jÀmnade till det och klippte luggen pÄ rÀtt sÀtt. Jag hade nÀmligen experimenterat lite vÀl vÄgat... Tack för en mysig stund tjejer!

Under eftermiddagen Ă„kte hela familjen hem till mamma och pappa dĂ€r vi blev bjudna pĂ„ tacosmiddag. Gudagott! Jag hade Ă€ven fullt upp med att installera min nya telefon. Äntligen en ny iphone! Min förra var det visserligen inget större fel pĂ„, förutom att minnet var överfullt (bara 16 GB) och surfen var typ obefintlig. SĂ„ nu blev det en nyare modell med mycket minne och mer surf, fast Ă€ndĂ„ lika mĂ„nadskostnad ungefĂ€r. 

Efter maten dukades det fram kaffe, kakor och godis. Edwin lekte godisaffÀr och sedan bestÀmde han sig för att övernatta hos mormor och morfar. TÀnk vilken lyx att bo sÄ nÀra och ha vÀrldens finaste relation med sina morförÀldrar!

Vi andra Ă„kte hemĂ„t. Mattias skulle ut med en kompis ikvĂ€ll sĂ„ han gjorde sig redo för det. Elsa gjorde slut pĂ„ sin sista energi innan hon totaldĂ€ckade klockan 19:30 ungefĂ€r. SĂ„, hĂ€r sitter jag helt ensam i soffan nu. Ser fram emot en lugn kvĂ€ll med mitt favoritgodis, en bra film och att bre ut mig över hela soffan! 
(null)

(null)

(null)

(null)     


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0