fantastisk helg... ☀️

Den här helgen alltså. Så fantastisk på alla sätt och vis. Förutom den sorgliga nyheten som nådde oss i fredags, att "Avicii" numera finns uppe bland de andra stjärnorna på himlen... 

Fredagen började med hemmamys tillsammans med barnen. Vädret var på topp så vi tog även en förmiddagspromenad. Elsa i vagnen och Edwin på cykeln. Hurra för cykelköpet alltså! Äntligen kan han följa med utan att hans ben "faktiskt dör på riktigt" efter 20 meter. 

Resten av dagen fick barnen spendera hemna hos sin bästa mormor medan jag uträttade en del ärende på stan, och faktiskt myste med MIN mormor. Vi träffades och tog en snabb fika, sedan hämtade jag ut Elias träningsoverall på Intersport. 

Innan jag åkte hem hade jag lite fler punkter att stryka... En helghandling, köpa keps till Elsa, köpa sneakers till Edwin och hämta en facebookvinst i form av en fotbollströja till Elias. Nu måste väl ändå barnen vara färdigrustade för vår och sommar?! 

Till kvällen kom Tom hit och grillade med oss (mmm) och sedan stannade han över natten. Kvällen blev dock väldigt ledsam med tanke på beskedet om Avicii’s bortgång. Jag trodde inte att det skulle påverka mig så mycket som det faktiskt gjorde. Det är såklart alltid sorgligt när människor dör, men jag brukar liksom inte gråta när "kändisar" lämnar jordelivet. Den här gången kändes det dock väldigt tungt. Vi tittade på dokumentären om honom på Svt play (tips!) och sedan var jag rätt tagen hela kvällen... Hoppas han får vila i frid. 

Lördagmorgonen bjöd på sovmorgon. Sedan kom Edwin och väckte mig med en massa gos. Bästa starten! Elsa sov hela natten utan att äta vilket var ett tag sedan sist, så det var skönt. 

Efter en mysfrukost var det dags för fotbollsträning för Edwin. Vi åkte med Tom som ju hade sovit här. En rolig timme med fotboll och bus för lilleman! Tror det här kommer bli alla tiders för honom. Han är noll intresserad av just fotbollsmatcher, men att leka med bollar och samspela med andra är ju toppen! Sen att han hella jagar sina medspelare än bollen när det spelas match är ju en annan femma... Det är underbart att sitta på sidan och titta! 

Resten av lördagen spenderades hos barnens farmor och farfar i Bobygda. Mattias bytte till sommardäck på våra bilar, medan vi andra höll oss inomhus. Lekte, tittade på teve och blev bjudna på god middag. 

När vi kom hem var det nästan kväll, så det blev bad/dusch för hela familjen utom mig som skulle ut och gå innan. Mitt bland detta "duschkaos"’upplevde jag en enorm lycka. Mattias stod i duschen, jag hade precis slängt in en tvätt och satt med en nybadad Elsa på golvet och tittade på maskinen. Helt plötsligt kom Edwin också in i badrummet/tvättstugan och kröp upp i mitt knä och kramades. Så, där var vi nu samlade allihopa. Min kära livskamrat i duschen och jag med våra två älskade ungar i knät på golvet nedanför. Mina fina barn som faktiskt bott i mig. Nyp mig i armen!  Med dessa fina tankar tog jag sedan en långpromenad. Så skönt att bara gå och gå med bästa musiken i hörlurarna. Låta tankarna virvla iväg. En timmes promenad och en lång skön dusch på det, aaah. Sedan låg vi vuxna i soffan efter att barnen hade somnat. En lugn och skön lördag helt enkelt... 

Idag vaknade vi upp till en solig söndag. Kände direkt att det skulle bli en bra dag, och det blev det verkligen! Ganska snart efter frukosten klädde vi på oss och gick ut. Elsa sov i vagnen, Edwin städade i lekstugan, Mattias grävde och planerade vårt kommande uteprojekt och jag solade en stund. Livet. 

Lagom till lunch kom Elin, Peter och lilla Linnéa hit. Dom hade med sig korv så vi startade grillen. Mums! Sedan åkte grabbarna till Byggmax för att köpa lite virke till uteprojektet. Ja, nu ska det byggas utekök tydligen. Mattias idé helt och hållet, men det blir spännande att följa! Kan nog bli mysigt. Även om jag är mer taggad för det lite större projektet som snart ska inledas... Bygga sovrum av den inglasade altanen. Vi har ansökt om bygglov och väntar ivrigt på att få börja! Iallafall jag som knappt behöver lyfta ett finger. 

Medan dom var på Byggmax tog jag, Elsa, Elin och Linnéa en lång och härlig promenad i solen. Det hade slutat blåsa och var galet varmt. Småtjejerna sov i sina vagnar och vi mammor kunde gå och pladdra på bäst vi ville. Så skönt! Vi var nog ute i en timme, och när vi kom hem igen stannade vi ute i trädgården en stund till. Glass i solen! Underbart att gräsmattan blivit helt snöfri under helgen med. Vårt hus står väldigt bra till, nästan på en "kulle" liksom. Så solen når överallt och det blir sällan blött. Gräsmattan är riktigt torr och fin trots all snö som låg där nyss! 

Till middag åt vi köttfärslimpa som fanns färdig i frysen, sedan gjorde vi oss redo för att åka och hämta hem Elias. En mysig stund i Strömsbruk med kaffe och lek. Hade med mig en liten present till kommande lillasystern i magen med. Klart hon behöver ett gulligt set från mini rodini så hon kan matcha med Elsa som har lika! Ska bli så härligt med ännu en bebis i våra familjer. Tänk att Elias ska få sitt fjärde syskon! Edwin, Elsa, Ida och bebisen i mammas mage. Tre systrar och en bror. För 7 år sedan "delade" vi bara på Elias, och nu har det tillkommit tre (och snart fyra) barn till. Det kunde vi nog aldrig tro då... Tänk vad livet är fantastiskt! 

Kvällen hemma har varit bra. Så många vårtecken vi kan bocka av efter den här helgen alltså... Sommardäck, vitsippor, tussilago, grillning, snöfri gräsmatta, sopade gångvägar och som ikväll: utelek enda tilla det var sängdags. Ljuvligt. Både Elias och Edwin var ute med pappsen och snickrade, spelade fotboll och lekte. När dom kom in blev det direkt kvällsfika, dusch och hopp i säng. Elsa var vaken länge men hon var på så himla bra humör. Busade och myste. 

Men nu laddar vi för en ny vecka. De sista dagarna i april... Har en del grejer på schemat, annars blir vi nog mest hemma och donar. Skulle behöva komma igång och rensa ur lite mer här hemma! 

(null)

(null)

(null)

(null)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0