vi gör helg... 🖖🏼

Torsdag med fredagskänsla, härligt... Vaknade med trötta ögon och gosade i sängen läääänge med Edwin och Elsa medan Mattias skjutsade Elias till skolan. Åter igen - jag gruvar mig för den dagen när det är dags att kliva upp i ottan och göra frukost, amma, byta blöja, klä på barn x3 och även hinna med sig själv där någonstans innan klockan är 08:00 och vi ska vara på skolan... 🙄


Nåja, det gäller att njuta så länge som man kan. Mattias kokade kaffe när han kom hem, sedan vaknade vi sakta till liv. Planen för dagen var att fånga in lite dammråttor och fräscha upp lite här och där. Förmiddagens aktivitet... 

Vi lunchtid hade vi tillsammans hunnit dammsuga, damma, städa toaletterna och fått ordning och reda. Skönt. Det firade morsan med en lång dusch, lunch och en stund ensam i badrummet för att göra mig iordning. Jag och Elsa skulle nämligen åka mot stan sen... En tid på bvc för att väga och mäta vårt lilltroll. Jorå, hon går stadigt upp i vikt och väger nu runt 4,4 kilo. Vi hade sällskap av gammelmormor vilket var trevligt när Elsa ville äta en lååång stund efter att vi var klara. Mysigt att sitta där och filosofera! 

Efter bvc-besöket hade jag siktat in mig på Lidl's släpp av bebiskläder. Ekologiska, billiga och framför allt fina kläder! Två pack med bodys eller byxor för 70 kronor liksom, galet... Himla tur att vi åkte dit direkt, för det höll på att ta slut redan. Men jag hann roffa åt mig det jag ville ha, phew. Passade även på att köpa snygga jackor till Elias och Edwin. Ja, jag hade spenderarbyxorna på mig idag tror jag... Men alltså 12 plagg till Elsa och en varsin jacka till grabbarna för ca 800 kronor är väl ingenting? Himla nöjd är jag iallafall. Fortsatte även till A&H där det blev en varsin mössa till grabbarna och två förvaringskorgar till vårt sovrum. De passade bra ovanför garderoben! 👌🏼

Efter shoppingrundan följde vi med gammelmormor hem för att fika lite, sedan åkte vi hem till våran grabbliga. Dom hade varit hos (bonus)mormor en stund på eftermiddagen och ätit mellis efter Elias kommit från skolan. Men lagom tills vi tjejer kom hem hade dom hunnit göra en god skink/broccolipaj till middag. Mmmm... 

Efter maten åkte jag och Elias iväg en sväng till butik BaraKlara. Det är egentligen stängt nu, men vi hade tur att få komma in ändå. Fick nämligen dublett av ett par haremsbyxor därifrån. Mammas kusin Anna kom in imorse med en present till Elsa, napphållare och byxor från just BaraKlara. Sååå fina, men precis lika som vi redan hade fått av mamma. Turligt nog fanns det andra byxor kvar, trots stängning, så vi fick åka dit och välja nya. Blev ett par gula snygga. Supersköna verkar dom dessutom, nu har vi tre par i vår lilla samling! 

Resten av kvällen har gått åt till att titta på hockey, lägga pussel och bara mysa. Elias och Edwin somnade nyss, dom håller på att öva på att somna själv och det har gått över förväntan denna veckan. Heja! 

Vi vuxna ska snart också krypa ner i sängen. Det känns att man ligger minus på sömnkontot, även fast våra nätter är rätt snälla. Men ändå, att amma och byta blöja två gånger per natt är energikrävande. Så en tidig kväll vore inte så tokigt... 🌙




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0