sovrummet klart... ✨

Fredag! En vecka går verkligen fort, har sagt det förut också va? Någon enstaka gång bara... Men faktum är att jag tyckte att jag skulle hinna sååå mycket den här veckan eftersom den knappt innehöll några planer. Men nu sitter jag här, fredagmorgon, och undrar vad tusan som hände? Nåja, helt handfallen har jag inte varit...


Onsdagen kickades igång tillsammans med tuppen. Sedan vid 9-tiden åkte vi till dagis och pratade lite. Ja, nu har jag bestämt mig för att prova ha Edwin hemma varannan vecka. Det känns bäst i hjärtat. Har försökt förklara (så gott det går) för honom att han kommer vara på dagis 3 dagar den veckan som Elias är hos oss och går i skolan. Det var "okej" enligt herrn. Dessutom fick vi dispens att lämna 08:30 på dagis så jag kan lämna båda barnen i samma veva på morgonen. Vilken lättnad. Så vi lämnade in vårt schema, pratade lite mer och sedan åkte vi faktiskt vidare. Ja, både jag och lilleman började snora rejält natten mot onsdag så det kändes bäst att kurera oss resten av veckan... 🤧

Onsdagen innehöll även ett besök på MVC för mig. Edwin hade tur och fick leka i en lekpark med mormor under tiden. För mig och bebisen såg allt bra ut, förutom att det kunde konstateras att jag samlat på mig drygt 2 kilo vatten den sista veckan. Om det syns? Ja skoja inte... Sammanlagt har jag gått upp 17 kilo från inskrivningen, plus att jag då redan vägde typ 8 kilo mer än vanligt. Hehe, blir mycket att jobba med sen.... Barnmorskan tror att det är en stor bebis på minst 4 kilo som jag ska trycka ut dessutom. Jahaja, spännande. Och det tror jag med. Sedan är det lite sjukt att jag inte kan tänka mig att det är en lillasyster längre. Jag vande mig för ett tag sedan, men nu när jag tänker på förlossningen är det omöjligt att inte tänka "han, lillebror, lillkillen" osv osv... Antar att det spelas upp från förra gången. Eller så får vi oss en överraskning! 😉

Torsdagen, gårdagen, var jag verkligen i fixartagen. Så gott jag orkade. Både förkylningen och graviditeten gjorde sig påminda då och då... Började iallafall med att röja ut alla renoveringsprylar ur vårt nya sovrum. Putsade även fönsterna och dammade rejält för att få bort all renoveringsdamm. Sedan fortsatte jag med resten av huset... 

Dammsuga, damma, torka golven, städa toaletterna, vika tvätt och sortera bland bebisens kläder. Ja, vi byggde nämligen ihop en ny byrå på onsdagskvällen. Som vi köpte sist vi var på Ikea. Den ska stå i sovrummet och rymmer både bebiskläderna och underkläder till oss vuxna. Tanken är sedan att en garderob ska inhandlas till sovrummet med, där våra kläder ska bo. Men det blir senare... 

Nu blev det iallafall ordning på alla bebisens kläder. Dom har legat i en hög tidigare och jag har haft lite panik... 

En bra förmiddag med andra ord. Fick så mycket gjort som legat över mig. Men ändå finns vissa punkter på to-do-listan kvar. Nåja... Det gäller väl att prioritera. Det viktigaste blev gjort. Det firade jag och lilleman med lunch i soffan innan dagens nästa uppdrag! 

Tog en uppiggande dusch innan vi lämnade hemmet. Edwin hoppade av hos mormor för lite lek och bus, medan jag fortsatte mot stan. Hade en del presentkort som passade bra att utnyttja nu när sovrummet är klart och innan bebisen kommer. Lampor, krukor och växter till sovrummet. Har smala fönsterbrädor där inne, men nu hittade jag både lampor och krukor som passade. Toppen! Gardiner hade jag köpt på Mio-rean i somras, innan jag ens visst vilken färg vi skulle ha på väggarna. Men dom passade verkligen bra. Blev mycket "lull-lullande" hemma på kvällen. Sååå kul med nytt och fint. Hela rummet har verkligen fått ett lyft som behövdes. Vill knappt tänka på hur det såg ut där... Men nu, så fint så! 👌🏼

Torsdagskvällen innebar även filmmys och provning av årets overall som kom med posten. Edwin fick en blå overall satt som en smäck! Till Elias hade jag beställt jacka och täckbyxor, preciiiiiiiiis lika som hans mamma beställt. Samma färg och samma storlek. Hahaha. Fick rapport därifrån att Elias provat och kunde ha, så jag behöver inte skicka tillbaka. Phew. Skönt att vara ute i tid och ha vinterkläderna kirrade. Kan tänka mig att både ork och inkomst kommer att minska här hemma i höst/vinter... 😂

Vi somnade galet tidigt igår, efter att ha slutfört allt piffpiff med gardiner osv i sovrummet. Tror luften gick ur oss när vi liksom insåg att NU ÄR DET KLART... Det var så sjukt att allt material vi hade räckte precis också. Liksom på sista golvplankan och sista metern golvlist. Hur tur?! 🍀 Nu kan vi fokusera på livet, nuet och det som komma skall. Övervåningen ska inte renoveras för ens om minst ett år. Vi behöver samla kraft, familjetid och såklart pengar. Renoveringen av tvättstuga, badrum och sovrum slutade nog på runt femtiotusen kronor till slut, så nu jäklar blir det till att spara igen. Så ja, nu säger vi tack och hej till renovering ett tag. Men wow vilket jobb han har gjort min Mattias. Och alla nära och kära runt omkring oss som gjort detta möjligt. Guld värda! ✨

Idag vaknade vi upp till ett nystädat hem och fredagskänsla. Marknadsfredag dessutom. Jag har tråkigt nog blivit värre i min förkylning, med både feber och halsont. Men jag är på benen... Vi har lovat Edwin att han ska få gå på marknaden i eftermiddag och åka karuseller. Sedan ska han faktiskt få mysa med gammelmormor resten av kvällen och natten. Själv hoppas jag att några varv bland alla marknadsstånd ska sätta igång en förlossning. Ja, drömma kan man ju... 🙄




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0