söndagsfeeling... ☁️

Helgen försvann lika fort som den kom nästan, är det inte märkligt? En hel vecka sedan vi spenderade helgen på förlossningen och BB, man önskar ju att man kunde stoppa tiden... 


Hur som helst har vi haft en fin helg. Mest haft det lugnt och mysigt. Fast på fredagen fick vi faktiskt en hel del gjort här hemma. Ett riktigt städrace. Det var verkligen behövligt... Fort gick det också när vi hjälptes åt. Efteråt kändes det riktigt skönt med rena golv, ordning och reda. Passande nog skulle vår bvc-sköterska komma hem till oss efter lunch, så då slapp vi ju oroa oss att hon skulle kontakta socialen pga förfallet hem... Phew! 

Elsa verkar må gott och nu väger hon 4240 gram. Nästan uppe i sin födelsevikt på bara någon dag. Finfint. Nästa besök är på torsdag till veckan, då får vi hålla tummarna för att denna trend fortsätter. 

Resten av fredagen spenderade vi i Bobygda. Vi packade med oss fika och drog ut till skogen. Såååå ljuvligt att få andas frisk luft efter en vecka med mycket innemys... Elsa invigde vagnen och verkade gilla den. Edwin fick springa runt och leka och busa bäst han ville medan vi promenerade runt på skogsstigarna. Mattias hittade massor av trattkantareller, så det blev verkligen en fin skogsutflykt. Kände mig laddad med ny energi efteråt. Dessutom fick vi god middag hos barnens farmor och farfar innan vi rullade hemåt, rätt sent. Så vi behövde bara duscha allihopa och bada lillan, innan vi kröp upp i soffan och myste resten av kvällen! 🙏🏼

Lördagen startade vi med trötta ögon och en hel del kaffe. Nattamningarna är mer ansträngande än vad man tror... För att inte sova bort hela dagen klädde vi på oss och gick ut på gården en stund. Elsa sov i vagnen, Edwin lekte och vi vuxna rensade och röjde i garaget/förrådet. Såååå mycket skit som ska slängas. Men först måste det prova säljas enligt min sambo... Nåja, strunt samma hur vi blir av med det. Bara det blir ordning och reda i alla skrymslen och vrår! 

Mitt på dagen kom Peter och Elin på besök. Korv med bröd, kaffe, fika och så fina kläder till Elsa. Tack! Resten av eftermiddagen spenderade faktiskt jag och Elsa på egen hand. Vi lämnade grabbarna hemma och åkte upp till bästa mormor och morfar, bara hon och jag. Vila, soffmys och hockey. Verkligen lugnt och skönt... 🙏🏼

Lördagskvällen spenderades i soffan, men vi kom i säng lite väl sent inatt. Fastnade framför en film, sedan sov vi rätt oroligt hela bunten. Edwin kom ner till vår säng och man sover ju sådäääär när man är fyra stycken i sängen. Men vad gör det om hundra år? 

Söndagen har varit bra ändå. Lite kaffe så är man på banan... Dessutom fick jag starta dagen med lite "egentid" då det vankades klädbytardag på folketshus. Ammade Elsa det sista jag gjorde, sedan kavlade jag upp ärmarna och var redo att kläd-fightas med alla andra. Gjorde en hel del fina fynd till Elsa, vilket var målet. Bäst var nog vindfleecen. Men alla söta bodys och byxor behövdes med. Kul när man hittar lite fina märken man annars inte vill lägga flera hundralappar på... Till grabbarna var det tyvärr dåligt i år. Men jag hittade ett varsitt par byxor till dom, vilket är typ det enda dom behöver egentligen. Vinterkläder och vinterskor är vi redan klara med. Så jag är ändå nöjd med alla dessa plagg för 260 kronor! 👍🏼

Innan jag åkte hem blev det en storhandling på ica också. Sedan hem och hoppa i myskläderna igen. Morsan är inte van att vara ute på nu för tiden... Hehe. 

Resten av söndagen har gått åt till att dona med allt möjligt. Har riktig söndagsfeeling... Mattias är ute och röker fisk och kött, medan han fortsätter att röja lite i garaget. Själv är jag inne och tvättar, vattnar blommor, går igenom bebiskläder, vilar, ammar och plockar lite här och där. Jag hade glömt hur mycket tvätt det blir med en lite bajs- och kräkbebis. Så jag känner mig galet tacksam att vi hann få färdigt tvättstugan! Elias har även kommit till oss, så det har blivit fika och lillasyster-mys med. Nu leker bröderna, lillasyster sover och jag vilar. Lugnt och stillsamt med andra ord. Det får man vara tacksam över så länge det varar... 😅



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0