helgen är här... 🙏🏼

Helgen är här och det känns faktiskt riktigt skönt såhär efter vår första "rutinvecka". Härligt att slippa ställa klockan, att kunna ligga i sängen och gosa en stund extra... 


Fredagen bjöd på sovmorgon och gofrukost. Kändes konstigt att det bara var jag och Edwin hemma. Mattias jobbade och Elias hade ju övernattat hos Tompa. Det hade gått superbra och Elias var riktigt stolt över att ha fått spendera hela natten hos sin idol. Bara en sån tokig sak som att dom hade ätit kalla köttbullar till kvällsfika och sedan varit vaken tills ögonen gick i kors - superhäftigt va! Vi bestämde att vi skulle mötas i stan lite senare... 

Edwin och jag åkte först till Rusta för att fylla upp med nya tandborstar och tandkräm till hela familjen. Plus lite mer smått och gott. Sedan vidare mot ica maxi... En rejäl veckohandling tillsammans med resten av hudiksvall ungefär. Men det gick bra. Edwin satt snällt i kundvagnen (!) och innan vi var klara hann även Tom och Elias komma. Vi "lyxade" till det med korv och mos i maxi-kiosken innan vi åkte hemåt. Nu kan helgmyset börja! 

Fredagseftermiddagen spenderade vi i skogen. Så mysigt med sol och fikaväskan packad. Först letade vi efter svamp. Elias är duktigt på att hitta trattisar, så vi fick ihop litegranna faktiskt. Sedan ville ungarna hellre samla kottar, ha kasttävling och springa runt och busa. Gärna för mig! Jag satt och tittade på och njöt i nuet... 🙏🏼

När vi kom hem var preggomamman trött och hungrig, även lite grining fick jag höra. Elias och Mattias skyndade sig att laga tacosmiddag. Och phew - det funkade. Livet kom tillbaka! Jag fick energi och gjorde ett lite ryck. Ett ryck jag borde gjort long time ago... Gjorde rent tvättmaskinen ordentligt. Alla fack och filter, plus att jag hittade ett ställe där jag inte ens visste att det gick att göra rent. Bläää rent ut sagt. Höll på i vad som kändes som en evighet. Men riktigt ren och fin vart den. Körde sedan maskinen tom på 95 grader. Taadaa, fräsch tvättmaskin! Det vill man ju ha när man har en fin tvätthörna... ✨

Kvällen spenderades utomhus i den sköna kvällssolen. Alla tre grabbar spelade fotboll, själv satt jag på altantrappan och gjorde mig lite fin. Haha. Vaxade benen, filade fötterna och målade tånaglarna. Ett himla svettigt projekt för en höggravid tjockis kan jag säga... 😂

Innan läggdags hann barnen få en varsin skål med fredagsgötta framför ett Pippi-avsnitt. Mysigt... Sedan blev det en snabbdusch och EN godnattsång, efter snarkade två trötta grabbar! 

Idag gjorde barnen morgon vid 07-tiden. Men det som är skönt nu är att dom kliver upp, kissar och sedan börjar dom leka tillsammans. Vi vuxna kan ligga och slumra vidare ett bra tag. Men snart är det väl slut med det, när vår lilla bebis kommer ocg ska vända upp och ner på vårt liv... 💕

Efter frukost och påklädning gjorde vi oss redo för en sväng till stan. Måste komplettera med lite färg till sovrummet, plus att vi skulle hämta en släpvagn på Mattias jobb. På hemvägen kunde vi därför sväng in på Jula och lasta in en duschvägg i släpvagnen. Eller duschdörrar blev det. 

Väl hemma igen var det dags för lunch. Vi hade gammal mjölk och ägg som måsta förbrukas så... hej pannakaka! Stod och stekte för kung och fosterland. Pannkakorna mättade hela familjen plus att det blev en hel hög att frysa in. Perfekt. 

Eftermiddagen spenderade vi i bobygda hos barnens farmor och farfar. Vi fyllde släpvagnen med ved. Barnen lekte ute på logen medans, deras favoritställe. Innan vi åkte hemåt blev vi bjudna på porterstek också. Gott gott gott... 

Kvällen hemma på Lundvägen har gått åt till att fixa och dona. Mattias har målat i vårt blivande sovrum, nu är det bara golvet som ska in... Sedan kom mamma och pappa hit, och hjälpte till att sätta in duschdörrarna. Mamma myste med Edwin medan jag och Elias gjorde lite nytta. Vi delade upp barnen leksaker inför rumbytet som snart ska ske. Äntligen ska dom få egna rum! Märker på dom båda att det är behövligt... Det gick himla bra att dela upp faktiskt, och det var en hel del att slänga. Nu är det lite kaos i deras nuvarande rum, men det blir nog bra när vi sätter igång och flyttar runt. 

Nu sover grabbarna och vi vuxna har spenderat kvällen i soffan. Snart dags att sova. Det är den 2 september idag och jag är beräknad den 25 september enligt ultraljudet. När Edwin låg i magen var han också beräknad den 25, fast i november, men redan den 2 november låg jag inne på förlossningen med värkar efter att vattnet gått på natten. Sedan föddes han! Vore ju rätt häftigt om det blev samma sak nu. Även om jag inte är riktigt redo... Har däremot planerat att föda om en vecka, hehe. Edwin ska sova borta på fredagnatt, ja det är min kära far som har fixat och trixat så att vi ska ha tillgång till barnvakt dygnet runt. Den fredagen ska han nämligen bort, och mamma jobbar natt. Så han har bokat in gammelmormor. Snacka om att vara redo! (Dessutom har han en vit månad nu utifall att han behöver rycka ut som barnvakt någon natt, hehe). Så ja, jag och Mattias ska gå på marknaden på fredag. Gå gå gå och gå. Sedan tycker jag det vore lämpligt att åka in på fredagnatten och sedan föda på lördagen. Ska vi säga så bebisen min? 😘



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0