fredagstrött...😌

Vardagsveckan lider mot sitt slut, och en vecka hemma med barnen kan vara minst lika krävande som arbetsvecka. Promise! 


På torsdagen tog vi oss iallafall ut en sväng. Behövligt... Tog med mig barnen och åkte till Säcken. Dom har precis öppnat för höstsäsongen, men vi var nog lite för tidiga. Dom hade inte hunnit hänga ut allt ännu. Trots det hittade vi en del, mest till Elias vilket också var planen. Såå snygga joggerjeans, en sweatshirt och ett par till byxor. Lite till mig själv med, efter graviditeten. Längtar efter min egna kropp nu... 

Hur som helst så var det skönt att komma hemifrån en stund. Lagom utflykt i regnvädret... När vi kom hem var barnen hungriga, så det blev perfekt med lite lunch. 

Resten av torsdagen spenderades i soffan. Ja vi blev trötta och slöa allihopa. Så vad passar bättre än att dra igång Pippi på de sju haven? Barnen satt som förstenade och kollade med stora ögon. Spännande! Så pass bra att dom ville se Pippi på rymmen med direkt efter. Men först måsta vi ta en bensträckare, skaka av oss lite energi och skära upp en massa äppelklyftor till mellis. Sedan kunde myset fortsätta... Verkligen en magiskt lugn eftermiddag. Precis vad preggomamman och snorungarna behövde! 🙏🏼

När Mattias kom hem hjälptes vi åt att packa upp några matkassar han handlat, sedan åt vi kyckling och pestpasto till middag. Efter mat och diskstök fick jag ett konstigt ryck och bakade havrekakor. Vart kom det ifrån liksom? Hon som inte kan baka. Tror i och för sig att det berodde på ett enormt sötsug som kom krypande, hehe... Det blev iallafall lite extra gott kvällsfika framför Familjen annorlunda. Barnen var vaken och tittade med oss, på hela programmet faktiskt. Det verkade dom gilla! 

Idag har vi fredagen på besök. Vaknade strax efter 07-tiden av barnen som kommit ner och myst ner sig i sängen. Kände direkt att detta var ytterligare en "tröttdag". Så direkt efter frukosten tog jag en dusch och slängde mig på soffan. Hämtade ner papper, kritor och målarböcker till grabbarna så dom var sysselsatta en stund. Ja, hela förmiddagen låg vi i soffan och varvade teve med målarverkstad. Men ingen av oss klagade direkt. Sånna stunder behövs när man är trött, snorig och hostig. Vi har verkligen haft gott om vila-stunder denna vecka! 🍀

Mitt på dagen tog vi oss i kragen ändå. Lite piggare efter all vila. Hängde en tvätt som snurrar färdigt, sedan värmde vi gårdagens mat till lunch. Mätta och belåtna gick vi sedan ut och plockade äpplen som vi tog med till norrvägen. Mamma bakade äppelpaj som vi avnjöt ute på altanen. Jag fick även tillfälle att somna en stund, medan barnen lekte. Skön stund verkligen! 

Resten av eftermiddagen spenderade vi hemma, ute i trädgården. Vädret var toppen, och vi var i stort behov av lite solenergi efter denna trötta vecka. Barnen fick göra av med lite spring i benen och jag kunde blunda mot solen en stund. En skön eftermiddag... 🌞🍃🍁

När pappsen kom hem från jobbet vi vår klassiska fredagsmiddag. Tacos! Sedan lämnade jag faktiskt allt vad middagsstök heter, och gick och la mig en stund. Vaknade en timme senare till ett städat kök och en grabbliga som hade fredagsmys i soffan med chips och film. Godingar... 

Nu sover bröderna bus och vi vuxna har åter igen hamnat i soffan. Slötittar på en film, men snart blir det nog hopp i säng. Förstår dock inte hur jag kan vara trött när det enda jag gjort idag är att vila och sova?! 🙄 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0