att bara vĂ€nta... 👀

Torsdag idag va? Dagarna flyter ihop med varandra nu för tiden... Jag lullar omkring i en enda dimma av trötthet, och börjar nĂ€stan tro att allt Ă€r ett skĂ€mt. Att jag inte ska föda barn snart. Till och med mina fötter hĂ„nar mig. Dom som varit svĂ€llda som ballonger i nĂ„gra veckor börjar nu se ganska normala ut... Inte ett endaste tecken sĂ„ lĂ„ngt ögat kan nĂ„ alltsĂ„. HallĂ„?! 


DĂ€remot krĂ€ver min kropp att jag ska vila flera gĂ„nger per dag, sĂ„ det Ă€r bara att lyda. I tisdags hade vi en riktigt seg förmiddag. Jag var sĂ€ngliggande fram till lunch... Snorig, tung i huvudet och trött trött trött. BĂ€sta barnen lekte, tittade pĂ„ film och kröp ner bredvid mig dĂ„ och dĂ„. 

Efter lunch, kaffe och en dos med alvedon blev vi (jag) dock lite piggare. Fick ett sĂ„nt dĂ€r hĂ€rligt gravid-moment och insĂ„g att jag var tvungen att dammsuga och damma om vi nĂ„gonsin skulle kunna ta hem en bebis hit. TĂ€nkte att en rejĂ€l storstĂ€dning skulle sĂ€tta fart pĂ„ bebisen. SĂ„ jag for fram med dammsugaren, dammade, torkade golven, stĂ€dade badrummet och vek massor av tvĂ€tt. Men... Som ytterligare ett hĂ„n kĂ€ndes det inte ens sĂ„ jobbigt efter stĂ€dracet som det brukar göra nĂ€r man Ă€r höggravid. Det enda som blev vĂ€rre var förkylningen. Och ögonen krĂ€vde en till vila... 

Tisdagseftermiddagen kom och bjöd pĂ„ mysig familjetid. Gjorde korvstroganoff och ris till middag, som barnen slevade i sig. Sedan fick vi spontanbesök av barnens farmor, trevligt. Vips var tidiga kvĂ€llen hĂ€r och vi funderade pĂ„ vad vi skulle hitta pĂ„... Mot svampskogen! 🍄

Ja, trots snoriga nĂ€sor var det skönt att fĂ„ komma ut i skogen en stund och andas friskluft. SĂ„ fint med kvĂ€llssol dessutom! Vi promenerade runt, hittade lite trattisar och laddade vĂ„ra sinnen rejĂ€lt. Extra skönt att komma hem sen, lite frusna, och Ă€ta kvĂ€llsfika innan det blev dusch och godnatt... 

PĂ„ onsdagen vaknade vi med sjukorna kvar i huset. Elias var till och med vĂ€rre i sin förkylning, den dĂ€r hemska hostan har kommit pĂ„ besök... SĂ„ direkt pĂ„ morgonen fick jag förklara att det tyvĂ€rr inte blir nĂ„gon fotbollstrĂ€ning pĂ„ kvĂ€llen nĂ€r man Ă€r sĂ„ förkyld. Inte sĂ„ populĂ€rt enligt herr Östlund. Första gĂ„ngen han missar en trĂ€ning. Men jag lovade att höra av mig till hans trĂ€nare, och nĂ€r hon svarade och hĂ€lsade sĂ„ gott till honom blev han lige lugnare. 

Trots megaförkylning ville Elias Ă„ka till skolan fram och tillbaka för att vara med pĂ„ klassfotograferingern. SĂ„klart! Vi mötte upp fröknar och barn och Elias hakade pĂ„ dem, medan jag och Edwin vĂ€ntade utanför. Och fort gick det, dom var sjyssta och lĂ€t Elias knĂ€ppa portĂ€ttkort först. VĂ€ntar med spĂ€nning! 😍

Efter fotograferingen Ă„kte vi till vĂ„r kĂ€ra gammelmormor. Barnen lekte, jag vilade och sedan blev vi bjudna pĂ„ god lunch. Vilken lyx. Jag hann till och med vila Ă€nnu en gĂ„ng medan barnen byggde lego sĂ„ fint ihop. Stunder att ta vara pĂ„! Vips hade hela dagen försvunnit och det var dags att Ă„ka hem. 

Eftermiddagen blev en bra fixa- och dona stund. Mattias kom först hem med ett halvt Apotek till oss krassliga. SĂ„ efter middag, ett snabbt besök av mormor och ett dyk ner i ApotekspĂ„sen var vi redo att gĂ„ ut en stund... Barnen plockade Ă€pplen som ramlat ner frĂ„n trĂ€det och slĂ€ngde bort. Mattias klippte grĂ€set och jag plockade bort lite grejer frĂ„n trĂ€dgĂ„rden... HĂ€ngmattan, parasollet, torkvindan och vissna blommor. Ja, hösten Ă€r hĂ€r pĂ„ riktigt nu! 🍂🍁🍃

Resten av kvĂ€llen gick Ă„t till att kvĂ€llsfika, titta pĂ„ film och bara mysa. Hade Ă€ven en del tvĂ€tt att ta reda pĂ„, men det kĂ€nns fortfarande roligt i min nya tvĂ€ttstuga. SĂ„ jag antar att det gĂ€ller att passa pĂ„ - tvĂ€tta tvĂ€tta tvĂ€tta! 

Idag vaknade vi upp runt 07:30-tiden. Ingen av oss mĂ€rkte nĂ€r pappan Ă„kte pĂ„ jobbet. Vi Ă€r fortfarande rĂ€tt sega med snor och hosta, sĂ„ vi fĂ„r se vad vi hittar pĂ„ idag... Ska nog ligga och slumra ett tag medan barnen leker sĂ„ bra med tĂ„gbanan! đŸ™đŸŒ




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0