onsdagspepp... đŸ’ƒđŸ»

Efter nĂ„gorlunda hyffsad natt hĂ€r pĂ„ LundvĂ€gen 76 gjorde vi morgon lĂ„ngt före tuppen. Men en hyffsad natt betyder inte att jag Ă€r pigg för det inte... Barnen sov iallafall en liten stund lĂ€ngre, sĂ„ vi vuxna fick dricka kaffe helt i lugn och ro. NĂ€stan lite exotiskt! đŸ™đŸŒ


Morgonkarusellen gick smidigt Ă€ven denna morgon. Medgörliga barn, sĂ„nt gillar man... Jag Ă€r ocksĂ„ vĂ€ldigt stolt över mig sjĂ€lv som trots sömnbrist och amningshjĂ€rna kommer ihĂ„g att packa frukt och gympaklĂ€der och allt enligt schemat. DET Ă€r en bedrift. Ni skulle bara veta hur min hjĂ€rna fungerar nowadays! 😅

Efter att vi pussat Elias hejdĂ„ pĂ„ skolan Ă„kte vi andra hemĂ„t. Vi hade sĂ„n tur att vĂ€rldens bĂ€sta mormor kom hit och underlĂ€ttade livet för oss alla. Jag fick dammsuga och torka golven i fred. Edwin och Elsa fick en dos av mormormys medans. Sedan stĂ€ller hon sig och steker pannkakor till lunch medan jag pustar ut i fĂ„töljen. Vilken otrolig mamma jag har! ❄

NĂ€r vi var mĂ€tta och hade vinkat hejdĂ„ till mormor blev det lite vila för oss alla tre. VĂ€lbehövligt... Men klockan gick vĂ€ldigt snabbt och vips var det dags att hĂ€mta hem Elias, som dessutom skulle ha med sig en klasskompis hem idag. Jag hann knappt komma in pĂ„ skolgĂ„rden sĂ„ kom det tvĂ„ grabbar rusandes emot oss med ryggsĂ€ckar och en extra bilkudde. NĂ„gra som var sugna pĂ„ att leka! â˜ș

Det blev en bra eftermiddag. Först lite mellis, sedan lekte Elias och Denniz jĂ€ttebra uppe pĂ„ hans rum. Edwin var liiiiite sugen pĂ„ att vara med, men det gick bra att vara nere med mamsen och spela spel med. Elsa lĂ„g och sov typ hela eftermiddagen, sĂ„ jag hann börja med middagen i god tid. NĂ€r Elias vinkat hejdĂ„ till sin kompis var det middagsdags. En smarrig lasagne blev det idag. GĂ„r hem hos alla i familjen! Sedan kom min underbara mor hit igen med en fin filt till Elsa och bullar till oss andra. Kanelbullens dag fĂ„r man ju inte missa! 

Tidiga kvĂ€llen har Ă€gnats Ă„t pussel, experimentlĂ„da, bebismys och sedan var grabbarna ute i garaget och spelade innebandy enda tills det var dags för kvĂ€llsfika och hopp i sĂ€ng. Medan Mattias lĂ€ste en saga för Elias och Edwin passade jag pĂ„ att bada Elsa. Det gillar hon mer och mer nu. Mammas gosa! 

Vi vuxna myser i soffan nu en stund med lillasyster. Men snart blir det godnatt Ă€ven för oss. HĂ„ller alla tummar jag har för en bra natt. Ska bli sĂ„Ă„Ă„ skönt att krypa ner i sĂ€ngen... 🌙



Kommentarer
Emma ÖstergĂ„rd Hansen

Hej Sara, jag skrev till dig pÄ Instagram men jag vet inte om de gick dra. Jag har nÀmligen en massa flickklÀder som jag ska sÀlja för 10kr per plagg som du kan fÄ kika pÄ om du vill:)

2017-10-07 @ 05:29:24


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0