nu gör vi helg... 💛

Veckan rusar iväg och vi har redan kommit till torsdagen. Vi har haft några lugna och sköna dagar. Åh, jag njuter verkligen av att vara mammaledig med båda mina barn. Det känns så mycket enklare och mysigare än förra gången. Då var det mest stress, tårar och ångest... Allt var nytt och främmande, och kolik-tiden höll på att ta död på mig. Nu kan jag istället njuta mer och verkligen andas. Och det känns konstigt nog som att jag har mer tid till att faktiskt vara i nuet den här gången, trots att vi är fem i familjen. Härligt! 

Vad har vi gjort då? Elias har varit i skolan såklart. Mattias har jobbat. Så vi andra har skrotat på här hemma bara. Myst i sängen länge, spelat en massa spel, städat lite och kollat lite film. Vädret har verkligen varit trist...

Igår fick vi dock lämna hemmet en stund vilket var guld värt. Tog med båda barnen i regnvädret och åkte till Carro och Elwira. Soffhäng, skitsnack, lek, lunch och fika. Det lyste verkligen upp den annars gråa och regninga onsdagen. Tack! Sedan brummade vi hemåt och hämtade upp Elias på skolan. Resten av onsdagen blev himla härlig... Efter maten blev det lite spel, sedan hjälptes vi åt att bada Elsa. När hon var ren och fin myste vi ner oss i soffan medan Mattias tog med Elias och Edwin ut till garaget. Dom spelade innebandy för fullt med portarna öppna, vilket behövdes efter en riktig innedag. Regnet öste ner hela dagen, så lite frisk luft gjorde susen! Sedan somnade dom skönt och vi vuxna kunde kolla lite serier! 👌🏼

Idag var jag galet trött när vi Edwin väckte mig med färdig frukost. Så gulligt, även om hans mackor har ungefär 1 cm bregott på sig... Men efter lite kaffe gick tröttheten över. Elsa var nämligen vaken inatt mellan 04:00-05:30 ungefär. Men hon var inte ledsen tack och lov. Ja, den senaste veckan har varit bra. Hon har varit nöjd och verkar trivas med livet. Inga skrik-kvällar/nätter. Såååå härligt. Hoppas verkligen det fortsätter. Det är sådan skillnad att vara mamma till en bebis som mår bra än till en bebis som är otröstlig...

Torsdagen har ägnats åt mys med barnen, tvättmarathon, lite spel och ett snabbt städrace. Mitt på dagen kom min kära mormor hit. Hon passade Edwin och Elsa här hemma medan jag handlade på Ica och hämtade Elias på skolan. Guld värt... Sedan åt vi mellis hela gänget innan vi klädde på oss och gick ut. 

Grått och trist, men verkligen sååå behövligt att få röra på benen och byta ut luften i lungorna. Barnen pinnande på bra och vi gick vår nyfunna promenadväg ner mot vattnet.  

Gammelmormor var varit med oss hela eftermiddagen och kvällen medan Mattias har varit nere Gävle och tittat på Brynäs. Så skönt med lite sällskap... Vi åt middag allihopa, fikade och sedan har grabbarna haft sin bästa "lektant" uppe på sina rum fram till läggdags. Då läste hon godnattsaga tills dom sussade sött. Vår allas favorit är hon det... 💞

Nu sover alla tre barnen och jag kollar på teve i väntan på Mattias. Jag och barnen gör helg nu, även fast vi har helg hela veckan. Fast när vi har Elias hos oss blir det ju lite mer rutiner. Men nu har ju han gått på helg så då gör även vi det. Bara pappsen som får jobba på i en dag till... I helgen ser vi fram emot kalas hos nära och kära, lugna dagar och hoppas på lite solsken! 🙏🏼 (null)
(null)
(null)
(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0