fina höstdagar... 🍁

Oktober fortsättar att rusa förbi och vi är redan halvvägs in i denna månad. Hösten hittills har ju bara bjudit på regn och rusk, men nu lagom till helgen har vi fått njuta av några riktigt fina höstdagar...☀️


Det blir man ju glad för. Vi är också glada över att vi överlevt våra förkylningar. Tre av fem is down, men snart på banan igen. Hämtade Elias på skolan i torsdags och även han var lite småförkyld. Hosta som sedan utvecklades till "krupphosta". Men med medicinen är läget under kontroll. Annars så börjar det väl sakta vända. Bara lite snor kvar nu. Hoppas vi... Ja, har jag lärt mig något under mina år som mamma och bonusmamma så är det att det är dödsdömt att ropa hej för tidigt. Och att skryta om sina barns sömn eller matvanor. DET får man alltid äta upp, hundra gånger om... Så nej, jag ropar inte hej ännu.

På torsdagen efter att vi hämtat Elias blev det innemys för hela slanten. Det var ju sådant jäkla busväder så man ville inte direkt vara ute i onödan. Drog mig till och med för att hämta på skolan, men min kära mor kom hit och passade Edwin och Elsa så att jag åtminstone slapp släpa ut dom i regnet...

På fredagen fick vi se solen. Hallelujah vad underbart. Jag och barnen började dagen med en rejäl frukost innan vi klädde på oss och gick ut. En promenad ut på udden på andra sidan vägen. Sååå mysigt där! ☀️

När vi kom hem stannade vi ute en stund till. Barnrn lekte nere vid garaget och Elsa låg i vagnen även fast hon var vaken. Spännande att vara vaken utomhus för en gångs skull... 

Fredagseftermiddagen blev lugn och mysig. Grabbarna lekte så otroligt bra på övervåningen, såg knappt röken av dom. Plötsligt händer det... Så jag och Elsa var nere och donade ensamma. Tvättade lite, ammade, tittade på teve och lagade middag. Kycklinggryta blev det, sedan kom pappsen hem med en stor godigpåse till efterrätt. Perfekt för en kväll i soffan! 👌🏼

Idag vaknade vi upp till ännu en fin höstdag. Jag hade tur och fick ligga och dra mig en stund bredvid en varm och go Elsa. Ja, det är rätt lyxigt när barnen är så pass stora att dom kan göra frukost själva. Till och med jag fick en färdig macka, dubbelt lyx alltså! 

När både jag och alla barnen var påklädda fick jag för mig att jag ville ha en ny dammsugare NU. Har funderat på det länge, och nu var det tydligen läge kände jag. Vi har ju en såndär dyr jäkla dammsugare som Mattias föräldrar köpte på avbetalning för typ 37 tusen... Men den är så dryg att fylla/tömma med vatten, göra rent och så är den så tung och otymplig. Nästan så att man drar sig för att dammsuga. Och det är ingen dammsugare man direkt "drar fram lite fort" när det är grusigt i hallen. Så nu slog jag äntligen slag i saken! Tog med mig barnen och mötte upp mormor på Elgiganten, för bärhjälp. Åkte sedan nöjd hemåt med en svart Electrolux-snygging. En present till mig själv, bara för att jag är värd det... 

Vår kära gammelmormor hakade på oss hem sen, hon gick till skogen med bröderna bus. Så då passade jag på att stoppa ner en sovande Elsa i vagnen och ta en promenad. Underbart med musik i öronen och solen i ögonen! Dessa fina och friska höstdagar ger så mycket energi och ork. Så det gäller att passa på att vara ute! 🍃

Eftermiddagen har gått åt till att äta en sen lunch, prova nya dammsugaren och titta på hockey. Mattias kom hem med pizza, äntligen slutade dom jakten tidigt en dag, så det blev en chillkväll i soffan. Men rätt som det var så knackade våra grannar på dörren. Dom kom med en present till Elsa, så fin pyjamas och strumpor. Och det är ju alltid trevligt att få lite kaffefrämmande! 

Lördagen börjar nu lida mot sitt slut, och alla barnen sover efter en sen spelkväll. Pippimemory, ungefär hundra omgångar! Vi vuxna ska också sova nu. Mattias är borta på älgjakt även imorgon, men seeeeen hoppas vi att vi får ha pappsen hemma lite mer!  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0