den nya veckan... đŸŒȘ

Med stormvindar och spöregn har vi kickat igĂ„ng den nya veckan... Riktigt busvĂ€der ute, vilket innebĂ€r att det blir extra mysigt inomhus. SoffhĂ€ng, kaffe och brasa! đŸ‘ŒđŸŒ


Men innan dess skulle Elias skjutsas till skolan. Hade gruvat mig enormt mycket för att fĂ„ alla tre barnen mĂ€tta och pĂ„klĂ€dda i tid, speciellt vĂ„r nya lilla chef i familjen... Men det gick faktiskt bra, Ă€ven om jag var sĂ„Ă„Ă„ trött nĂ€r klockan ringde. Det blir inte mĂ„nga timmars sömn per natt precis! 😮

NĂ€r jag och mina "minstingar" kom hem igen stannade vi ute. Regnet hĂ€ngde över oss i tunga moln, men vi passade pĂ„ att fylla kroppen med friskluft sĂ„ lĂ€nge som det gick. Vi promenerade runt udden pĂ„ andra sidan vĂ€gen. Det funkar med vagn dĂ€r vilket Ă€r hĂ€rligt dĂ„ man fĂ„r uppleva bĂ„de skog och vatten! 🍁🍃

Efter nĂ€stan en timme kom regnet. Och blĂ„sten. Vi skyndade oss in, slog oss ner i soffan, gjorde iordning lite fruktfika och startade en film. Mys! Men efter en stund fick jag lite myror i brallan, och vips hade jag bĂ€ddat rent i allas sĂ€ngar. 

RĂ€tt som det var fick vi besök av min mormor. Och strax dĂ€refter kom Ă€ven min morfar hit. Första gĂ„ngen han trĂ€ffar lilla Elsa! Vi satt i köket lĂ€nge och fikade och pratade. Sedan var det dags att fixa lunch till Edwin innan vi skulle hĂ€mta Elias pĂ„ skolan. Men mormor föreslog att hon skulle stanna hĂ€r hemma med Edwin och Elsa sĂ„ slapp dom gĂ„ ut i busvĂ€dret. Tacksamt! DĂ„ passade jag pĂ„ att smita in pĂ„ ica innan klockan blev hĂ€mtningsdags. Fick till en rejĂ€l handling trots tidsbrist. Skönt att fĂ„ fylla upp skĂ„pen hĂ€r hemma! 

PĂ„ eftermiddagen Ă„t vi middag, hade lite strömavbrott, tĂ€nde ljus, myste och fick Ă€ven besök av min kĂ€ra mor. Hon hade en sĂ„Ă„Ă„ fin present till Elsa. Coolaste overallen frĂ„n Mini rodini i leopardmönster. Hur tuff kommer inte hon se ut i den?! Jag fick Ă€ven mitt paket frĂ„n Ellos, med bland annat nytt överkast. Det var sĂ„ jĂ€kla fint och rejĂ€lt. 

Idag har vi tisdag och fortfarande ruggigt vĂ€der. Ingen storm Ă„tminstone, men grĂ„tt och trĂ„kigt. Och samma trötthet... Elsa har ofta magont första halvan av natten. Det innebĂ€r mycket tuttande pĂ„ kvĂ€llen, vaknar till lite dĂ„ och dĂ„ enda till 01/02-tiden. Sedan sover hon oftast till 04/05-tiden. Och klockan 06:00 ringer morsans klocka. Men dĂ„ serru, nĂ€r klockan ringer, dĂ„ sover Elsa som en liten gris. Är det inte typiskt? 

Åter igen - hallelujah för kaffe och smink. Och tack för att alla tre barnen Ă€r lĂ€ttsamma och enkla pĂ„ mornarna. Elias Ă€r sĂ„ gullig och föreslog att jag bara kan slĂ€ppa av honom utanför skolan, sĂ„ slipper jag följa med in med Elsa och Edwin. Men dĂ€r Ă€r jag inte riiiiiiiktigt Ă€n. Vill nog följa med och pussa hejdĂ„ ett tag till va! 😘

Förmiddagen har spenderats med Carro och Elwira. Kaffe, bus, brĂ„k och prat. Alla Ă„ldrar har sin charm, hehe... Strax innan lunch sa vi hejdĂ„, sedan dog jag pĂ„ soffan. Matkoma och minus pĂ„ sömnkontot Ă€r ingen bra kombnation. ZzzZZznark! 

Vips var klockan sĂ„ pass mycket att det var dags att göra sig redo för hĂ€mtning pĂ„ skolan. Amma, byta blöja och sedan jaga ut fyraĂ„ringen i hallen. Idag hade jag bestĂ€mt mig för lite lekparkshĂ€ng i samband med hĂ€mtningen. Vi parkerade bilen vid lekparken, la Elsa i vagnen och promenerade sedan bort mot skolan. NĂ€r vi hade hĂ€mtat Elias gick vi tillbaka till lekparken och sĂ„ fick bröderna bus leka av sig en timme. Hade Ă€ven med mig lite mellis. En skön stund ute! 🍃

VĂ€l hemma igen slog tröttheten till. Blev en lat eftermiddag i soffan och en enkel middag. Tror jag har lite jĂ€rnbrist för jag blev akutsugen pĂ„ blodpudding, vilket typ aldrig hĂ€nder. Snabbt lagat, och barnen mumsade blodpudding och bacon för glatta livet. 

Nu Ă€r kvĂ€llen hĂ€r och mina ögon faller snart ihop. Barnen ska snart i sĂ€ng och dĂ€refter blir det dusch och godnatt för mig med. Hoppas jag. Om inte min bebis har andra planer... 🙄



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0