älskade ungar... ❥

Helgen är här och vi inledde den på bästa möjliga vis, tillsammans med människor vi älskar. 

Fredagen till ära bjöd grabbarna oss tjejer på sovmorgon. Alltså dom "små" grabbarna, den stora var ju på jobbet. Älskar att både Elias och Edwin har blivit så stora nu att dom fixar iordning sin egna frukost, klär på sig själva och leker fint tillsammans på morgonen. Det gör att jag får njuta av mammaledigheten med min bebis lite extra. Ligga kvar och snosa henne i nacken medan hon andas djupt, liggamma länge och blunda en liten stund till om natten varit jobbig... Nu har vi ju sovrummet alldeles intill köket, så jag hör allt skrammel i med frukosten och finns nära till hands om det skulle behövas. Ja, ännu en anledning att gilla vår nedflyttning av sovrummet. Det underlättar dessutom livet med bebis enormt mycket faktiskt. 

Fredagsförmiddagen spenderade vi inomhus, donade med lite av varje fram till lunch. Sedan blev det lövpyssel vid köksbordet. Elias hade varit ute på lövjakt på morgonen, så det blev fina teckningar med både målade och påklistrade löv! 🍂🍃🍁

Mitt i pysslandet fick vi besök av vår kära Fridis. Då klädde vi på oss allihopa och gick ut. Sååå skönt med friskluft. Lite lek och en kort promenad blev det innan det vart andra planer.... 

Både Elias och Edwin följde med Frida hem till min moster där det blev badfest i bubbelkaret. Två riktigt glada grabbar! Själv fick jag en lugn stund tillsammans med Elsa. Det myset... Bästa som finns. 

Lagom till 16-tiden blev huset fullt igen. Barnen kom hem och Mattias kom hem från jobbet. Jag hade precis blivit klar med maten så det var bara att hugga in. Tacofredag! 

Fredagskvällen innebar kalas. Min kära moster och kusin har fyllt år, så vi samlades där alla nära och kära. Gott fika, härligt sällskap och mycket skratt. Barnen hade jätteroligt och var alldeles rödblommiga av allt bus. Elsa fick dessutom ett ja när hon fråga Tom om han vill bli hennes gudfar. Snacka om att han blir världens bästa! 

Resten av kvällen hemma var bara lugn och skön. Fick lite roliga paket i postlådan att gå igenom, bland annat från pop-rean. Sedan kollade vi serier i soffan tills det var läggdags! 

Idag är det lördag och bröderna bus bjöd på sovmorgon även idag. Mattias åkte på jakt tidigt... Vi hade sedan en lugn och mysig förmiddag. Kaffe, myskläder, pussel och två bröder som lekte riktigt bra tillsammans. Mormor kom på besök med nybakta bullar efter lunch, vilken lyx! 

När Mattias kom hem hade han med sig en pumpa som grabbarna gick ut och fixade på en gång. Blev så fin så! Sedan kom dom in och tittade på hockey medan jag lagade middag. Älgbiffar med kantarellsås blev det, mmm... Efter maten fick jag ett ryck och dammsög nedervåningen och torkade av golven. Tände sedan ljus och så myste vi ner oss hela familjen i soffan. En skål med godis och Emoji-filmen. Lördagsmys! 👌🏼

Nu ska Elias och Edwin sova snart. Elsa har nyss vaknat, hon är inne i en period när hon sover dygnet runt igen. Skönt, absolut, men liiiiiite tråkigt med. Hon utvecklas otroligt fort nu tycker jag... Hon har börjat le, jollra lite och blir mer och mer en liten person istället för ett spädbarn. Min älskade fina dotter! 

Resten av kvällen blir lugn i soffan. Har ju börjat följa en serie. Men kvällen blir inte allt för sen, börjar bli trött efter en lång men bra dag. Längtar efter att få krypa ner i sängen och sova! 🌙 (null) 
(null) 
(null)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0