söndag och farsdag... ❥

Efter en mysig filmkväll igår (med godis och chips) gick vi och la oss för att idag vakna upp till söndag och farsdag. 

Våran kära pappa fick en rejäl sovmorgon, tillsammans med tröttisen Elsa. Jag gick upp med grabbarna och kokade kaffe och gjorde mackor medan dom ritade teckningar till pappsen. Sedan väckte vi honom med frukost på sängen, vackra teckningar, paket och lotter. Det är han värd, våran favorit. Att mina barn får ha honom som pappa gör mig verkligen lycklig och trygg!  

När hela familjen hade fått i sig frukost och fått på kläder så gick vi ut. En kylig men frisk morgon! Underbart med lite solstrålar på näsan... Mattias och Elias krattade gräsmattan medan jag tog med mig Edwin och Elsa på promenad. Lillan sov gott i vagnen och Edwin tog med springcykeln. Perfekt ju, att jag inte tänkt på det innan? Han sprang på i väldig fart bredvid mig med full kontroll. Och när små benen blev trötta gick det ju att rulla lite extra länge på cykeln. Fler sånna promenader blir det för oss! 👍🏼

Efter någon timme utomhus gick vi in och åt lunch. Sedan donade vi med lite av varje. Barnen kollade på film i sovrummet, pappsen myste med lillan och jag dammsög lite fort på nedervåningen. Sedan kom Elias mamma och lillasyster. Dags för mammavecka nu! 

Vi andra hoppade in i bilen och åkte till Norrvägen för att fira lite farsdag med mamma, pappa, morfar, farfar och farmor. Kaffe och äppelpaj, mmm... Min bästa pappa fick ett litet paket och sedan fick han agera kudde till Elsa. Mys! Edwin passade på att utnyttja att mormor och morfar har badkar - söndagsbad. Jag hann även klippa håret på Mattias innan vi tackade för oss och åkte hemåt. Eller ja, först ett stopp på pizzerian. Blev sån kvällsmat dagen till ära! 

Nu är det söndagkväll och vi kikar på film igen. Edwin blev helt frälst i Kalle och chokladfabriken... Men snart är det godnatt för dom små. Vi vuxna har några missade tv-program att ta igen innan vi tackar för den här veckan. Hoppas att kommande dagar bjuder på en massa mys och kanske lite snö? Just ikväll faller det lite vita flingor från himlen, och det vore ju faktiskt rätt mysigt att komma i lite julstämning snart. Ja, snart är det ju banne mig dags att rota fram julsakerna. Tror nästan jag tagit fram julsakerna den här tiden något år... Men jag lugnar mig nog någon helg. Kanske! 😅
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0