en vecka gĂ„r fort... đŸŒȘ

Swish sa det bara, sÄ hade en hel vecka passerat. En lugn men hÀndelserik vecka som avslutades med en riktig kalashelg! Livet Àr bra hÀrligt just nu...

I början av veckan fick vi dessutom besök av en kollega frĂ„n mitt jobb, samt en av alla fina ungdomar jag har förmĂ„nen att jobba med. En fantastisk kille frĂ„n Afghanistan som verkligen ligger mig varmt om hjĂ€rtat. Han hade köpt en fin bukett blommor samt ett guldhalsband till Elsa. AlltsĂ„... gissa om tĂ„rarna var nĂ€ra? Kollegorna hade köpt en bamsestor bukett, sĂ„Ă„Ă„ otroligt fint. Ja, det blev en fantastisk mĂ„ndag med mycket skratt, prat och minnen. Edwin uppskattade ocksĂ„ besöket och utbrast "vilka roliga mĂ€nniskor" nĂ€r dom hade Ă„kt. 

PĂ„ tisdagen blev höjdpunkten ett besök pĂ„ bvc. Massor av lek i vĂ€ntrummet för Edwin medan Elsa sov sig igenom sin undersökning. VĂ„ran stora tjej vĂ€ger nu 5,6 kg och Ă€r hela 59 cm lĂ„ng. Vart tog min bebis vĂ€gen? Efter bvc-besöket hade vi en mysig eftermiddag med mat och fika hos gammelmormor. Fantastiskt hĂ€rligt... 

Ondsdagen startade med en skön sovmorgon. Sedan fick vi besök av vĂ„ra vĂ€nner Carro och Elwira. SĂ„nt dĂ€r skönt hĂ€ng med kaffe, skitsnack och barn som röjer bĂ€st dom vill. PĂ„ eftermiddagen vĂ€ntade vi sedan ivrigt pĂ„ bĂ€sta mormor och morfar som skulle landa i Sverige igen efter sin USA-resa. Dom Ă„kte direkt frĂ„n Arlande hem till oss, tror dom hada saknat sina barnbarn en aning! Det blev en hĂ€rlig kvĂ€ll med fika, prat och lek med nya presenter för lilleman. 

Dagen efter har jag nĂ€stan inget minne av... Men jag Ă€r ganska sĂ€ker pĂ„ att jag och barnen spenderade torsdagen pĂ„ hemmaplan. Ja, iallafall morgonen. Nu minns jag! Vi fick ju besök av min moster som kom och drack kaffe, sedan snodde hon med sig Edwin hem. Dom skulle minsann baka tillsammans och bada i bubbelbadkaret. SĂ„Ă„Ă„ mysigt tyckte lilleman. Jag och Elsa blev alltsĂ„ ensamma en stund... Det utnyttjade vi till att göra ett behövligt ryck i tvĂ€ttstugan och sedan Ă€ta lunch framför favoritserien i soffan. Lyx! Sedan hĂ€mtade vi Edwin och styrde bilen vidare till mormor. Hon var först inte hemma, sĂ„ jag la ner Elsa i vagnen och sĂ„ tog vi en hĂ€rlig promenad tillsammans. Solen sken och det var riktigt skönt att komma ut. Edwin matade fĂ„r efter vĂ€gen och sedan avslutade vi med lite lek i lekparken innan mormor kom hem. DĂ„ hade lilleman tur och fick Ă€ta pannkakor innan vi lekte frisör. Ja, nu rök hĂ„ret pĂ„ lilleman. Skönt med kort hĂ„r! 

Fredagen inleddes med frukost pĂ„ sĂ€ngen, paket och skönsĂ„ng. TĂ€nk att det redan Ă€r 4 Ă„r sedan Edwin föddes. Min lilla stora pojke. Vi hade köpt Brio polistĂ„g, Lego juniors, en radiostyrd monstertruck och Ă€ntligen en egen surfplatta. Snacka om nöjd och glad kille. Han sa flera flera gĂ„nger att det var den bĂ€sta födelsedagen nĂ„gonsin. 

Edwins farmor, farfar och gammelfaster var de första gĂ€sterna som kom. Egentligen började kalaset senare pĂ„ eftermiddagen, men dom kunde inte komma dĂ„. Edwin fick pengar och en bil som han blev sysselsatt med medan vi vuxna hade en trevlig fikastund. Sedan blev det brĂ„ttomt att Ă€ta middag, göra oss i ordning och pynta köket till kvĂ€llens halloweenfest. Edwin tyckte vi hade pyntat bĂ„de fint och lĂ€skigt. Äntligen skulle han fĂ„ ha sitt halloweenparty... đŸ‘»đŸŽƒâ˜ ïžđŸ•·

NĂ€r kalaset började kom det massor av lĂ€skiga gĂ€ster. AlltifrĂ„n pirater och hĂ€xor till sjĂ€lvaste djĂ€vulen. Edwin tyckte det var riktigt kul att alla vuxna kom utklĂ€dda. Även fast han blev lite skeptiskt mot morfar som hade en lĂ€skig mask pĂ„ sig. Till fika bjöds det pĂ„ avklippta fingrar, bajskorvar, pumpabullar och en spökig tĂ„rta. Mums! 

Och fina presenter fick han verkligen. Favoriten blev tĂ„gbordet med en massa tillbehör som mormor och morfar köpt. Men Ă€ven bamsespel, transformer, stora-maskiner-bok, experimentlĂ„da, golfset, pengar och mĂ„larbok blev populĂ€rt. Och sĂ„klart den tuffa innebandyklubban som idolen Tompa hade köpt. En riktigt nöjd 4-Ă„ring var det som stupade i sĂ€ng sent pĂ„ fredagskvĂ€llen iallafall. Tack alla fina mĂ€nniskor som gjorde hans dag till den bĂ€sta! 

Efter en kalaskvĂ€ll blir man rĂ€tt trött... SĂ„ lördagen blev en riktigt lugn och skön hemmadag. Edwin lekte med alla nya grejer och vi tjejer myste i soffan. Tittade pĂ„ serier, tvĂ€ttade lite och hade det lugnt och skönt. Jag tog Ă€ven med mig barnen ut pĂ„ promenad medan Mattias jobbade lite. Vi gick till badplatsen pĂ„ andra sidan sjön. Gungade och njöt i solen. Elsa sov gott i vagnen. Eftermiddagen bjöd sedan pĂ„ tacomiddag och kaffefrĂ€mmande, mysigt. PĂ„ kvĂ€llen tittade vi pĂ„ hockey och tĂ€nkte sedan fortsĂ€tta soffkvĂ€llen i lugn och ro... Edwin skulle bara duscha, men dĂ„ upptĂ€ckte vi att det blev totalstopp i avloppet. Och det sitter lĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„ngt ner, vilket innebĂ€r att vi kanske fĂ„r grĂ€va upp marken ute och se om de gamla rören gĂ„tt sönder. Turligt nog sitter stoppet INNAN vĂ„ra tvĂ„ avloppsrör gĂ„r ihop. Det innebĂ€r att det bara Ă€r badrummet nere som ej fĂ„r anvĂ€ndas. Vi kan alltsĂ„ spola vatten i köket och i badrummet pĂ„ övervĂ„ningen. Himla trĂ„kigt, men tur i oturen. Tur att bĂ€sta pappa kunde koppla om rören nere sĂ„ att jag kan anvĂ€nda tvĂ€ttmaskinen sĂ„lĂ€nge, annars hade det blivit lite halvjobbigt tror jag! 😅

Söndagen inleddes med sovmorgon och fĂ€rdigbryggt kaffe nĂ€r jag vaknade. Lovely. Sedan fick vi ett efterlĂ€ngtat besök av Emilia och Otilia. Dom var pĂ„ hemvisit frĂ„n Gotland och vi hade turen att hinna norpa Ă„t oss en trĂ€ff. Kaffe, bebismys, lunch och prat i nĂ„gra timmar. SĂ„Ă„Ă„ hĂ€rligt. Otroligt att det bara skiljer 12 dagar mellan Elsa och Otilia nĂ€r det bara skiljer 2 dagar mellan mig och Emilia. Verkligen kul att ses med vĂ„ra smĂ„tjejer! 💞

Edwin hade turen att fĂ„ mysa med mormor och morfar hela dagen. Dom skulle nĂ€mligen bjuda ut honom pĂ„ restaurang eftersom han fyllt Ă„r. En god middag pĂ„ Route 84 blev det. Sedan kom han hem, mĂ€tt och belĂ„ten, lagom tills att kalas nr 2 skulle börja. För lĂ€skiga och söta kompisar. Det kom ett litet skelett, en hĂ€xa, en prinsessa, en gorilla och sĂ„ födelsedagsbarnet himself - spindelmannen. 

Medan barnen fortfarande var lite tysta och blyga blev det fika och sĂ„ng. Sedan lossnade det för ungarna och det blev massor av lek och bus. DĂ„ passade vi vuxna pĂ„ att dricka kaffe. Det blev Ă€ven en liten skattjakt med olika ledtrĂ„dar som jag tror barnen tyckte var roligt. I skattkistan gömde sig godis, tjoho... Även den hĂ€r dagen blev Edwin bortskĂ€md med fina preseneter. Snygga klĂ€der, lego, pĂ€rlor, pĂ€rlplattor, löjliga familjen kortlek och blixten pĂ€rlplatta. Wow!

Efter kalaset var vi trötta allihopa. Jag röjde undan bĂ„de uppe och nere medan Mattias hĂ€mtade pizzor. Sedan somnade bĂ„de Elias och Edwin fort. Elsa somnade ocksĂ„ bra. Hon har haft tvĂ„ ledsna kvĂ€llar den hĂ€r vecken, men igĂ„r somnade hon vid 21-tiden och vaknade 03:00 för att Ă€ta. Sedan vaknade hon en snabbis vid 05:30 igen men liggammade bara en liten stund innan hon somnade och sov till ca 09:00. Fantastiskt! 

SĂ„ denna mĂ„ndag kĂ€nner jag mig utvilad som bara den. Elias och Mattias Ă„kte till skolan och jobbet innan vi andra vaknade. Sedan hade vi en mysig morgon med kaffe och pĂ€rlplattor. DĂ€refter gjorde jag ett litet ryck... BĂ€ddade rent i sĂ€ngen, tvĂ€ttade, dammsög och gjorde lunch. Sedan var det dags att hĂ€mta Elias pĂ„ skolan. 

Nu Ă€r vi uppe hos mamma. Har fika mellis och Elias fick lite grejer frĂ„n USA. Barnen har lekt fint tillsammans och Elsa har myst i soffan, men snart ska vi Ă„ka hemĂ„t och börja med middagen. En bra start pĂ„ nya veckan! 🍁


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0