en mysig helg... ❄️

Söndagen är här och vi säger snart tack och adjö till ännu en helg. En helg som verkligen varit lugn och mysig! 

Lördagen kickade jag och Edwin igång rätt tidigt. Inte lika tidigt som Mattias dock, han hade fått nys om att isen lagt sig på en tjärn här i Forsa så det blev premiärpimpling för honom. Elsa tog en lång sovmorgon, så jag och lilleman fick morgonmysa själva med kaffe, tända ljus och barnprogram. Lördag när den är som bäst... ✨

När lillan vaknade var hon på strålande humör, trots att hon blivit riktigt snorig i lillnäsan... Det är så underbart nu när hon flinar medvetet och verkligen försöker prata med en. Lika magiskt som det var med Edwin. 

Efter att vi alla fått i oss frukost, fått på oss kläder, bäddat sängar och röjt undan morgonmyset gick vi ut i trädgården en stund. Elsa sov i vagnen medan jag och Edwin spelade forboll och lekte i sandlådan. Sedan börjad det kurra i våra magar igen, dags för lunch... En kylig men frisk timme utomhus, men lika fint att komma in i värmen och bänka sig framför skidåkningen på teven. Att vinterstudion dragit igång gillar vi... ❄️

Efter lunchen kom Mattias hem igen. Då laddade grabbarna upp för att spela tv-spel medan vi tjejer gjorde oss redo för lite äventyr. Äntligen tog vi oss i kragen och besökte mitt jobb. Det var på tiden eftersom boendet snart stänger och de flesta ungdomarna fyller 18 år och flyttar... Det var verkligen sååå fantastiskt att få komma dit och krama om allihopa. Precis alla ungdomar hade stannat hemma (utom en som var bortrest) när dom fick höra att jag och Elsa skulle komma. Hade ju lovat dem att hälsa på med bebisen! 

Det dukades fram kaffe, té och gott fikabröd. Alla satt samlade i personalrummet och trängdes i soffan. Prat, skratt och minnen... Alla ville turas om att hålla i Elsa och hon trivdes gott i alla afghanska killars famnar. Blev verkligen varm i hjärtat av att vara tillbaka på jobbet. Miljön, människorna... Men det kändes i hjärtat att åka därifrån. Efter årsskiftet stänger boendet och jag har fått en tjänst på ett av boendena i Iggesund... Tack och lov får jag med mig två härliga kollegor och min gamla teamledare. Och så känner jag ju redan dom som jobbar där eftersom jag haft en halv tjänst på det boendet innan dom flyttade från lokalerna i Forsa. Så det blir nog bra... 

Väl hemma igen möttes vi av ett tyst hus. Edwin var nämligen på innebandy med Tompa. Men när han kom hem igen blev det full fart. Busigare unge får man leta efter! Men efter ett tag hjälpte han pappsen att göra hemgjord pizza till middag. Himla gott blev det. Resten av lördagen tog vi det bara lugnt... Spelade lite spel, kollade på film, mumsade choklad och bara myste på. Innan vi kröp ner i sängen började det snöa också, fint... 

Söndagen till ära tog vi tjejor en lång sovmorgon. Men det behövdes efter en lite bökig natt... Det är jobbigt när dom små är snoriga. Tackar gudarna för "snor-sugen" som funkar superbra efter att man sprutat i lite bröstmjölk i näsan. Det gör under! Turligt nog är hon pigg och orkar äta, så förkylningen går nog snart över! 

När vi kom upp hade grabbarna tänt en brasa och kokat kaffe. Och tvättmaskinen snurrade för fullt. Bättre start kan man nog inte få... Edwin och Mattias klädde ganska snart på sig och gick ut. Bus i snön! Då passade jag och Elsa på att slå oss ner i soffan och kolla serier. Precis som en söndag ska se ut... 👌🏼

Mitt på dagen kom Tompa förbi med gofika till oss, mmm. Sedan var vi tvunga att sätta lite fart... Jag gjorde ett ryck i tvättstugan, alltid skönt att vika undan all tvätt och göra lite fint där inne. Sedan hoppade vi ur myskläderna och åkte till norrvägen. Söndagsmiddag hos bästa mormorn och morfarn! 

Vi är fortfarande här och myser. Efter en supergod räksoppa väntar vi nu på efterrätten... Men allra först väntar vi hit storebror Elias. Mattias åkte nyss och hämtade honom, så snart är familjen komplett igen och vi kan ladda om för en ny vecka... ❥
(null)

(null)








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0