dags för decembermys... 🌲

Veckan rullar på och dagarna avlöser varandra. Allt är i sin ordning med andra ord... Men det går ju så foooooort. Hela november har passerat utan minsta lilla reflektion. Nu har vi kommit till den sista dagen. Ja, imorgon kliver vi in i årets mysigaste månad. Julkalendrar som ska öppnas, adventsljusen som ska tändas, knäck som ska kokas, julklappar som ska slås in, pepparkakor som ska bakas, julgranen som ska kläs och barnens förväntan som växer sig större dag för dag. En ljuvlig tid har vi framför oss!  🌲

Vi har haft några trevliga dagar med vänner här hemma. Under tisdagen var Carro och Elwira här och busade med oss. Sedan hade vi en lugn familjekväll bara... Lite spel och film, hann även köra ett behövligt pass i tvättstugan. Elsa som inte fått till någon långsovning på dagen var lite gnällig, men det får man vara ibland...

På onsdagen kom Carro och Elwira hit igen. Men dom hade även med sig syster/moster Helen, Emil och lilla Isabell. Emil är ju bara några månader äldre än Edwin, så gissa om dom hade roligt? Oj vad dom röjde och lekte bra ihop på Edwins rum. Elsa, Elwira och Isabell fick hålla sig nere med morsorna som drack kaffe och babblade på. Vi hann med både fika och lunch innan vi vinka hejdå. Edwin blev helt rasande när hans kompis var tvungen och åka... Men det blir fler gånger. En trevlig stund hade vi verkligen! 🙏🏼

Resten av onsdagen gick åt till att laga middag, bada lilla Elsa-gumman och mysa med barnen medan pappan var på innebandy. När det var dags att natta barnen var inte lillan med på noterna precis. Hon somnade till några gånger, men rätt som det var spärrade hon upp ögonen och bara flinade. Inte ville hon sova inte! Vi låg vakna och pratade i sängen bra länge, så tillslut somnade hon. Lillbusan. 

Idag har vi Torsdagen på besök och på dagens schema stod det återbesök för mamman på mvc... Så nu har jag blivit med spiral. Inga fler barn här inte! Elsa sov tack och lov under hela besöket så det gick smidigt. Skönt att ha det gjort. 

Edwin busade hemma hos gammelmormor medans. Sedan åkte även jag och Elsa dit. Vi hade turen att bli bjudna på pannkakslunch! Lilleman hade även passat på att bada där. Innan vi åkte hem skyndade jag mig till Ica Håsta också, för att hämta paket. Det bara rullar in aviseringar på min telefon just nu... Jäkla black friday! Men det är ju tur att hälften av alla paket kommit till just Ica Håsta, annars hade nog dom på Ica här i Forsa blivit ganska trötta på mig... Fast snart ska det nog vara färdighämtat. Väntar bara på tre eller fyra paket nu. Eller är det fem?! 😂

Väl hemma i Forsa igen kom mamma/mormor på ett snabbt besök. Hon hann pussa lite på barnen och lämna lite presenter till oss. En mysig pyjamas till Edwin, mjuka kläder till Elsa och hemstöpta Forsaljus till mig. Perfekta till adventsljusstaken. Tack fina mamma!

Ikväll är jag och barnen ensamma hemma och myser. Pappan är nere i Gävle på hockey! Vi har gjort en brasa, tänt ljus, hoppat i myskläder och ätit skräpmat till middag. Perrrrrfekt. Elsa sover just nu framför den sprakande brasan... Så nu ska jag passa på att spela lite memory med Edwin!  (null)

(null)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0