kämpa kämpa

Hello tisdag! 👋🏼 Det känns dock som måndag för min del i och med att jag tog ledigt igår och kickade igång veckan först idag. Bra sätt att lura hjärnan på, då kanske jobbveckan/jobbhelgen går lite snabbare... 


Gårdagen var iallafall mysig med bröderna bus. Efter frukost och påklädning bjöd vi hit Carro och Elwira. Lek, prat och fika! Elias och Edwin fick prova ha en "lillasyster" som kröp runt och stoppade alla deras leksaker i munnen. Haha, ja vänta ni bara grabbar! 

Efter lunch sa vi hejdå till tjejerna och gick ut. Skönt med frisk luft och faktiskt lite solsken. Men det var kallt... Vi var bara ute en liten stund, sedan åkte vi och hälsade på (bonus)mormor. Där blev det glassmellis och chill i soffan. Tror vi var rätt trötta allaihopa. På "hemvägen" åkte vi till stan och hämtade en matta jag köpt på Facebook. Tänkte ha den i hallen men den blev för bred där, så den fick flytta in i köket. Blev alla tiders! Första gången jag har en matta där, blir spännande och se om den tål lite innebandymatcher och slaskande grabbar x3... Tur den går att tvätta! 

Kvällen igår blev lugn och tidig. Imorse vaknade vi rätt utvildade trots att alarmet pep tidigt. Upp och iväg mot jobb och dagis! Ungarna är värd en stor eloge för att de alltid är så enkla och smidiga på mornarna. Dom kliver upp och gör det dom ska utan gnäll, så vi kommer alltid i tid och är sams. Peppar peppar ta i trä... 

Apt stod på schemat idag. En bra start efter 5 dagars ledighet. Lite uppdatering sådär, lagomt ansträngande. Grabbarna hade haft det bra på dagis med. Elias hade varit på skolan och hälsat på, storgrabben! 

Eftermiddagen här hemma gick åt till att leka, äta mellis, pyssla, spela innebandy, tvätta, förebereda fisk-middag och sedan ligga med paltkoma i soffan. Ryckte upp oss lagom till läggdags, hehe. Medan Mattias duschade grabbarna blev jag akutsugen på paj. Eller jag skylle på bebisen... Snodde ihop en lingon/blåbärspaj som vi sedan kvällsfikade på, mumsigt värre. 

Men nu ska jag göra som smågrabbarna i familjen - sussa sött. Imorgon väntar ytterligare en tidig morgon för oss alla. Kämpa på bara! 💪🏼 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0