hej och hå 👋🏼

Den nya veckan har kickats igång och det känns hittills bara bra. Jag och grabbarna inledde med en ledig måndag, det är ju alltid lite extra lyxigt. Den dagen spenderade vi på hemmaplan, lugnt och mysigt... Passade på att vara ute i solen på förmiddagen: hoppa studsmatta, rensa ogräs, äta glass i hängmattan och sånt mys. 


Efter lunchen blev det dock lite blåsigare, så vi drog oss innåt. Eller ja, vi fastnade på altanen. Barnen lekte och jag donade lite. Flyttade ut en matta, en kruka och en lampsling - vips blev det lite mysigare där. Saknas bara nån mer växt. Och en bubbelpool enligt han jag bor med... 

Eftermiddagen blev lugn inomhus. Vi kröp upp i soffan och startade en Madicken film. Älskar att barnen älskar dessa gamla filmer! Just nu är det Madicken och Pippi som gäller. Hade en Emil-period för ett tag sedan. Tror jag ska introducera Barnen i bullerbyn snart... Efter filmen åt vi fiskmiddag och sedan varvade vi ner rejält. Dusch, mer soffhäng och tidigt hopp i säng. Hann dock beställa en ny matta, fårskinn och en laddning från Apotea innan jag somnade. Mattan kommer att hamna på inglasade altanen är det tänkt, vill få det lite mer varmt och omonat där! 👌🏼

Idag ringde klockan på tok för tidigt. Edwin hade dessutom drömt mardrömmar inatt, så det var trötta ögonen där... Tycker inte om att dra upp barnen sådär på morgonen, tur man är bortskämd och bara har några stycken tidiga arbetspass/schemaperiod. Lyx! Men barnen är så himla duktiga och kämpar sig upp ändå. Sedan smidigt iväg mot dagis. Puss bästa ungar! 

Själv har jag haft en bra arbetsdag med mina kära kollegor. APT stod på schemat, dessutom fick vi promenera i solen ner på stan och se en utställning på museet. En bra dag helt enkelt. Och fort gick den. Vips hade jag slutat. Lite tidigare än väntat dessutom. 

Men det är dödsdömt att hämta barnen tidigare från dagis. Det felet gör man inte gärna... Då blir det sura miner från båda grabbarna, ja till och med utbrott från den ena. Så nej, har man en halvtimma till godo passar man på att göra något innan man hämtar barnen. Idag blev det ett besök på Röda korset. Lite smått och gott till alla barnen. Ja, för det är ju snart tre stycken juveler. Elias fick jeansshorts och byxor. Edwin fick gummistövlar och byxor. Lillasyster fick en liten pyjamas. Andra plagget jag köper bara, känns så konstigt att titta på bebiskläder igen ju. Och framför allt små tjejkläder! 💖

Efter att jag hämtat barnen åkte vi hemåt. Stannade såklart ute i finvädret. Chillade i hängmattan medan barnen hoppade studsmatta för glatta livet. Bra köp detdär. Efter middagen åkte hela familjen till stan, vi skulle köpa bensin till gräsklipparen och passade då på att mumsa glass till efterrätt. Mmmm! 

Väl hemma igen stannade vi ute i den magiska kvällssolen. Vilket väder! Mattias klippte gräsmattan, barnen lekte och jag bara njöt av livet. Gick sedan in lite tidigare än dom andra och färgade håret. Passade på att plocka och dona lite med innan grabbarna kom in. Då blev det lite tv-spel, kvällsfika och sedan göra sig natteklara. Två rejält slutkörda pojkar som somnade fort ikväll. Hopoas dom får sova ostört hela natten och vaknar utvilade imorgon. Då får dom iallafall sova till 07-tiden, nästan som sovmorgon mot för idag! 🤗




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0