hej lediga helg đŸ™đŸŒ

Torsdagen kom och torsdagen gick. UngefĂ€r. Vi hade en skön hemmadag dĂ€r vi bara skrotade runt hĂ€r hemma. Eller vi gjorde en repa till stan ocksĂ„. Handlade lite nödvĂ€ndigheter pĂ„ ÖB och lyxade till det med mat pĂ„ Frasses. Skyllde pĂ„ tidsbrist just denna dag... 


Ja, vi skulle ju faktiskt till barnens dagis pĂ„ eftermiddagen. Förskolans dag med sĂ„ng, musik och picknick. SĂ„ duktiga ungar! Roligt att se och mysigt med lite picknick. Jag hade tur och fick en timme ledigt frĂ„n jobbet, fick börja senare, sĂ„ jag kunde vara med. Sedan fick jag pussa familjen hejdĂ„ och bege sig mot ett nattpass pĂ„ jobbet... Edwin skulle sova hos mormor och morfar. Mattias hade dock turen att fĂ„ sĂ€llskap av Elias som ville sova hemma hos oss trots mammavecka. En mysig grabbkvĂ€ll med hockey och popcorn hade dom visst haft. 

För mig gick kvĂ€llen pĂ„ jobbet bra. Natten var desto jobbigare... Vaknar en hel del pĂ„ nĂ€tterna nu och har svĂ„rt att hitta nĂ„gon skön sovstĂ€llning. Hoppas det Ă€r nĂ„got "tillfĂ€lligt" för det Ă€r bra jĂ€kla lĂ„ngt till September! 😂

Imorse nĂ€r jag vaknade var jag trött. Men kaffe och en morgondusch gör susen! Sedan kom mina kollegor och jag rullade ivĂ€g mot nĂ€sta uppdrag... En heldags utbildning. Det lĂ€t bra att behĂ„lla jobbnatten innan nĂ€r chefen frĂ„gade mig för nĂ„n vecka sen. Men idag kĂ€ndes det inte lika skönt. Fick verkligen kĂ€mpa för att hĂ„lla ögonen öppna. Tur vi blev bortskĂ€mda med mycket kaffe. Dessutom fick jag en hĂ€rlig energiboost av lunchen med mina hĂ€rliga kollegor. PĂ„ möljens uteservering. UTESERVERING!!!! Och det var varmt. Solen började lysa. Maten var fantastisk. Mmm vilka hĂ€rliga kĂ€nslor! 

Efter utbildningen Ă„kte jag för omvĂ€xlingens skull till Coop för att helghandla. BĂ„de mat, lite götta och en bukett med liljor hamnade i korgen. Ja det Ă€r man vĂ€l vĂ€rd efter en tuff fredag?! 🌾 

HĂ€mtade upp Edwin hos mormor/morfar pĂ„ vĂ€gen hem. Han hade haft myspys. NĂ€r vi sedan landade hemma tĂ€nde Mattias grillen och fixade middagen. Mmmm... Sedan var planen att chilla i soffan. Men vad hĂ€nde? Vi fick ju vĂ€rldens hĂ€rligaste sommarkvĂ€ll. Varmt och fint. SĂ„klart att vi gick ut. Edwin fick springa av sig den sista energin. Mattias donade i vedboden och jag planterade om pensĂ©erna som stĂ„r pĂ„ bron i tvĂ„ nya krukor vi köpte igĂ„r. Sedan blev det chill i hĂ€ngmattan, dĂ€r kan man verkligen njuta av livet... Innan vi gick in kom grannarna över en svĂ€ng och pratade lite. Ja, verkligen en hĂ€rlig kvĂ€ll. Fick en chock nĂ€r jag sĂ„g att klockan var 21:00. BĂ„de jag och Edwin borde sova för lĂ€ngesen... Haha! 

Jag Ă€r verkligen vaken pĂ„ övertid nu, sĂ„ jag ska ta och krypa ner i sĂ€ngen snart. Skönt med en ledig helg, ska verkligen försöka njuta! đŸ™đŸŒ 



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0