happy friday 🍀

Fredag, ledighet, sol, vĂ€rme... och starka vindar sĂ„klart. Typiskt att det skulle blĂ„sa idag dĂ„ temperaturen lĂ„g över 20-strecket. Men vi har haft det hĂ€rligt Ă€ndĂ„. Ja, en rĂ€tt perfekt fredag skulle jag vilja sĂ€ga! 🌞


Efter en skön sovmorgon klev vi upp och Ă„t en god frukost framför teven. Sedan gjorde vi oss redo för dagen, slĂ€ngde in en tvĂ€tt och begav oss sedan till ica för en helghandling. 

NĂ€r vi kom hem packade vi upp sedan gick vi ut i solen. HĂ€ngde tvĂ€tten ute och la oss sedan pĂ„ en filt och mĂ„lade stenar. Myspys!  Tiden sprang ivĂ€g och vips var det dags för lunch... Vi hade rester frĂ„n gĂ„rdagens spagetti ochköttfĂ€rssĂ„s som vi vĂ€rmde och Ă„t pĂ„ inglasade altanen. Solen kommer inte dit för ens pĂ„ eftermiddagen sĂ„ det gĂ„r bra att sitta dĂ€r före att solen nĂ„tt dit, eller sent pĂ„ kvĂ€llen nĂ€r solen gĂ„tt ned. Det blir som en bastu dĂ€r nĂ€r solen ligger pĂ„ nĂ€mligen...

Efter lunchen ville Edwin vila framför en film, och jag la mig ute i solen en stund. Riktigt skönt om man lĂ„g i lĂ€... Lilleman kom ut efter en stund och hoppade studsmatta. 

Vid 14-tiden kom Mattias hem frĂ„n jobbet och i samma veva kom mamma och pappa hit och hĂ€lsade pĂ„. Kaffe, saft och kakor! Efter att dom Ă„kt hem fick jag ett ryck... Ett vĂ€lbehövligt stĂ€dryck. Skickade ut resten av familjen och körde ett varv med dammsugaren, dammade, torkade golven och stĂ€dade toaletterna. SĂ„ skönt med ett rent hem igen. Det Ă€r ju faktiskt lite enklare att njuta av ledigheten om det Ă€r rent och fint hemma med... ✹

Medan jag stĂ€dade hade grabbarna tĂ€nt grillen. Niklas kom och gjorde oss sĂ€llskap. Underbart gott med grillmiddag en sĂ„nhĂ€r dag, kan man fĂ„ för mycket av det? Knappast. 

Efter maten röjde vi undan, sedan hann jag och lilleman precis vattna blommorna innan grannarna kom förbi en svĂ€ng. Dom stannade dock inte sĂ„ lĂ€nge, sĂ„ lilleman kunde gĂ„ och lĂ€gga sig i tid. Han var riktigt trött. En dusch och tio minuter av en film, sen sussade han sött... SjĂ€lv tog jag ocksĂ„ en dusch, men gick sedan ner till inglasade altanen. Vi hade fĂ„tt mer gĂ€ster! Peter och Elin kom förbi pĂ„ en kvĂ€llskaffe, mysigt. Jag fick Ă€ven en ingefĂ€rsdricka av Mattias, sĂ„ sjukt lĂ€skande och god faktiskt. Blir fler sĂ„nna i sommarvĂ€rmen! đŸ‘ŒđŸŒ

Nu har jag krypit ner i sĂ€ngen, trött och nöjd efter en fin dag. Ska bli skönt att sova nĂ„gra timmar nu och ladda för morgondagen, hoppas den blir lika hĂ€rlig trots att solen och vĂ€rmen verkar tacka för sig nu ett tag... 



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0