en regnig dag... ☂️

Tisdag och regn, regn, regn. Men det kändes helt okej för mig idag faktiskt. Hade planerat en inne-fixar-dag, vilket ju blir mysigare om det regnar...


Vi gjorde morgon runt 07:30-tiden, trodde jag skulle vara trött efter gårdagens sömnbrist men det var en pigg mamma som vaknade faktiskt. Kände direkt att "det här får bli en dag med sköna mjukisbyxor, otvättat hår och absolut inget smink" 👌🏼

Efter frukosten satte jag igång och donade, med hjälp av min lilla hjälpreda. Började med att bädda rent i allas sängar och sedan slänga in en tvätt. Hann även ta undan lite vinterkläder, innan vi blev avbrutna. Ett trevligt avbrott dock. Det var Carro och Elwira som ville hälsa på. Vi drack kaffe, busade och hade en trevlig stund. Skönt med vänner som bor nära! 💖

Resten av dagen då? Jo jag har donat med tvätten och äntligen rensat ur min garderob. HALELUJAH. Vad skönt. Nu är det ordning och reda där. Alla urväxta gravidplagg rök, och kläderna ligger nu redo för sommarsäsongen. Var lite extra snäll och rensade ur herrn's garderob med. Lite för min egen skull dock, eftersom det är jag som viker in tvätten där... host host. Riktigt härligt med ordning och reda igen. Skickade även en påse med trasiga/håliga kläder till mormor, får se om några plagg går att rädda! 

Mattias kom hem extra tidigt från jobbet idag, och Johanna kom även förbi på en kopp kaffe innan hon skulle på jobbet. Ytterligare ett trevligt avbrott. Sedan blev det faktiskt hopp in i duschen för min del, det där otvättade håret behövde fräschas till innan jag åkte på jobbet...

Ja, ett nattpass står på schemat. Bästa passen! Man hinner ha lite ledighetskänsla hemma innan man börjar 17:00. Sedan åker man till jobbet och umgås och sover, lyxigt värre. 

Innan jag åkte hann jag även äta Mattias goda kättfärssås och pussas med Edwin. Han var trött och lite ledsen. Han har en jobbig period nu när han slåss och sparkas när han inte får som han vill, blir en del utbrott hemma... Men vi får kämpa vidare och försöka älska bort denna jobbiga period. 

Nu är jag som sagt på jobbet och myser. Regnet drippdroppar utanför. Jag och Stina har tänt ljus och dricker té... Men just för tillfället har jag rast och har slängt upp benen på fåtöljarmstödet. Kvällsfika och chill. Ska jobba på i några timmar till innan jag kryper ner i sängen här. Är nöjd med dagen och att jag fått lite gjort hemma, plus hunnit umgås med favoritmänniskor. Fin vardagsbalans! 🙏🏼




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0