en hemsk helg 💔

Tiden rullar pĂ„ och helgen har passerat... En jobbhelg för min del, som varit trivsam och bra. Skönt att sluta tidigt bĂ„de fredag, lördag och söndag sĂ„ man fick spendera kvĂ€llarna hemma. 


DĂ€remot har det varit en mörk helg i vĂ„r lilla by. En ung flicka som bragts om livet och hittats i sjön. Ryser nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ att vi förmodligen lĂ„g i soffan eller lĂ„g och sov, precis nĂ€r detta hĂ€nde, pĂ„ andra sidan sjön bara... Helt ofattbart sorgligt och tragiskt. TĂ€nker pĂ„ allas anhöriga, samt lite extra pĂ„ mina egna nĂ€ra och kĂ€ra! ❀

Annars dĂ„? Jo vi har kickat igĂ„ng veckan lugnt. I mĂ„ngags fick jag frĂ€scha upp minnet pĂ„ en HLR-utbildningen. Verkligen sĂ„ behövligt. Nu Ă€r jag godkĂ€nd i ytterligare fem Ă„r, men kĂ€nner att detta borde man fĂ„ öva pĂ„ minst en gĂ„ng per Ă„r. Det ska ju vara glasklart vad man ska göra om en Ă€lskade barn, sambo, anhöriga eller okĂ€nda personer faller ihop och fĂ„r hjĂ€rtstopp. Tror dock att mĂ„nga inte vet alls hur man ska reagera. DĂ€rför behövs det övning! För det kan drabba vem som helst, var som helst... 

Medan jag var pĂ„ utbildning fick Edwin vara hemma hos gammelmormor. Jag och Mattias Ă„kte ocksĂ„ dit efter jobb/utbildning och hade turen att bli bjudna pĂ„ god middag innan vi Ă„kte hem. Snacka om skönt att slippa den biten. Bara komma hem och fĂ„ mysa resten av kvĂ€llen! 

IgĂ„r hade jag och lilleman en mysig ledig dag tillsammans. Vi startade dagen med sovmorgon, sedan Ă„t vi en god frukost och slĂ€ngde in ett gĂ€ng smĂ„ mattor i tvĂ€ttmaskinen. Efter det lĂ€mnade vi hemmet och hĂ€lsade pĂ„ Elwira och Carro. Fika, promenad, skitsnack och chill bara. En skön förmiddag pĂ„ bortaplan. 

Resten av eftermiddagen gick Ă„t till att plocka och dona hemma, laga middag och vika lite tvĂ€tt. Efter att vi Ă€tit gjorde vi oss redo för att Ă„ka pĂ„ fotboll. PremiĂ€r i Forsa! Edwin trivdes som fisken i vattnet, extra roligt nĂ€r mormor och morfar har hand om kiosken dĂ€r. Vi stannade inte hela matchen, var lite kallt och blĂ„sigt. Men ser fram emot lite varmare sommarkvĂ€llar med fotboll đŸ‘ŒđŸŒ

Idag Ă€r det onsdag och dags för lite jobb och dagis. Men vi har en lugn förmiddag hĂ€r hemma nu först. TvĂ€ttar lite, hĂ€nger i soffan och laddar. Jag jobbar sen kvĂ€ll, och med min gravidtrötthet mĂ„ste jag vila lite extra... Men det gĂ„r nog bra, kvĂ€llspassen Ă€r oftast mysiga! đŸ™đŸŒ




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0