en härlig helg 🌸

Åh vilken fin och bra helg jag fått njuta av. Den blev precis så bra som jag hoppats på. Tacksam! 🙏🏼


Gårdagen kickade vi igång med en storstädning. Jag och lilleman, medan pappsen åkte och fiskade. Skönt att städa på morgonen så man kan njuta av ledigheten resten av dagen. Mitt på dagen åt vi lunch, sedan var vi redo för dagens äventyr. Eller ja, skyndade mig att hänga tvätten utomhus (mitt bästa!) innan bilen rullade iväg...

Vi hade bestämt träff med kära gammelmormor på Kjelles. Fick för mig att göra lite fint med blommor denna helg. Fylld en vagn med ett hav av murgönor och rosa blommor. Det får bli årets tema: grönt och rosa. Det blev en jäkla dyr historia... Men vi hade det mysigt. Edwin och gammelmormor köpte glass och njöt i solen medan jag shoppade loss. 

Väl hemma blev det lite fika ute på soldäcket innan vi satte igång och planterade. Det tog tid, men fint blev det. Resten av dagen spenderade vi utomhus, det blev finare väder framåt kvällen. Granntjejen kom över och lekte med Edwin en stund, så jag passade på att chilla i hängmattan. Liiiiiiiiiivet... 😎

Till middag åt vi enkel sommarmat. Potatissallad, goda korvar och en fetaostsallad. Ja det ska gå fort när det är fint väder! 

Till kvällen blev det dusch för en lortig sommarunge (och föräldrar) innan vi myste ner oss i soffan. Jag gick ut och hämtade in tvätten och vattnade de nyplanterade blommorna med. Sedan hann vi se när Sverige vann mot Finland innan vi somnade sött... 

Idag tog hela familjen sovmorgon till 09:00 - vad hände liksom?! Mattias gick ner och kokade kaffe, sedan kom han upp med en frukostbricka som vi avnjöt på balkongen. Myspys! 

Resten av dagen har vi spenderat utomhus typ. Mattias har lagat vedbodens baksida. Edwin har roat sig själv. Och jag har röjt på altanen, såpskurat, spolat av utemöblerna och gjort fint där. Det var på tiden... Det har ju varit "renoveringssoptipp" under vintern, som successivt har tömts under våren, men nu först gjordes slutstädningen. Skönt att ha det gjort, nu kan sommaren komma! 

Vad har vi gjort mer då? Lekt, fikat, ätit lunch, bråkat lite (inte lätt att vara gravid och mamma till en 3,5-åring alla gånger...) och tvättat ännu mer. En skön hemmadag helt enkelt. Efter middagen var det dock dags att bege sig mot Strömsbruk. 

Dags för Eliasvecka! Men innan vi rullade hemåt hann barnen busa i kvällssolen, äta glass och vi vuxna fick en kopp kaffe. En härlig stund. Blev dessutom bortskämd med en "kämpapresent". Sååå fint. Tårarna var nära! 💖

Kvällen här hemma har vi spenderat utomhus. Ja det har blivit några timmar ute idag också! Barnen hoppde studsmatta, jag tog in tvätten och sedan kvällsfikade vi ute på altanen. Mysigt värre! 

Nu är det hockey som gäller innan vi laddar för en ny vecka... Vi mjukstartar med en ledig måndag iallafall, det blir bra! 👌🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0