underbara dagar... đŸŒ»

Åh, vad det Ă€r skönt med lite ledighet. Det har varit lite mycket pĂ„ jobbet den senaste tiden (kĂ€nslor all over the place sĂ„ att sĂ€ga) vilket gör att det Ă€r svĂ„rt att slappna av nĂ€r man Ă€r ledig 1-2 dagar. DĂ€rför kĂ€nns den hĂ€r ledigheten pĂ„ 8 dagar sĂ„ skön och viktig... SĂ„ man hinner varva ner, stĂ€nga av och koppla bort jobbet en stund. Halleluja. 


Vi har dessutom fĂ„tt njuta av nĂ„gra riktigt fina dagar. Tisdagen rusade ivĂ€g i 110 ungefĂ€r. Edwin hade tur att fĂ„ mysa med bĂ„de mormor och gammelfarmor/farfar hela dagen medan jag gasade pĂ„. Först ett besök hos barnmorskan, allt sĂ„g fint ut med min lilla flicka. Och morsan, jo hon vĂ€ger minsann lika mycket som nĂ€r Edwin föddes. Galet, hahaha. MĂ„ste börja tĂ€nka pĂ„ vad (och hur mycket) jag stoppar i mig... Efter bm-besöket gick jag pĂ„ stan med mormor. Skulle hinna köpa studentpresent, present till dagisfröknarna och hinna luncha innan jag började jobba. Och jag hann, precis pĂ„ minuten. Sedan gick eftermiddagen i ett andetag typ, galet mycket hann vi med pĂ„ jobbet. KĂ€ndes riktigt bra, men nĂ€r jag satte mig och pustade ut hade jag bara en halvtimme kvar att jobba. Haha. Men det var skönt att "avsluta" med ett effektivt pass innan den behövliga ledigheten. Somnade pĂ„ tvĂ„ röda nĂ€r jag kom hem pĂ„ natta...  

IgĂ„r hade vi sommarvĂ€rmen pĂ„ besök, passade pĂ„ att njuta ute sĂ„ mycket som möjligt. Edwin springer ut och in som han vill... HĂ€rliga sommar. GĂ„rdagen bjöd Ă€ven pĂ„ lite Ă€ventyr. PĂ„ tidiga eftermiddagen Ă„kte jag och lilleman till dagis en svĂ€ng. Hade lite "sommarpresenter" till fröknarna frĂ„n Elias och Edwin. Lite smĂ„tt och gott. Edwin blev överlycklig nĂ€r han fick leka lite med kompisarna. Och jag fick se en Elias med vĂ€rldens gulligaste glugg, tredje tanden tappad. Storkillen! 😍

Sedan fortsatte vi till mamma/mormor för en snabbfika innan det var dags att Ă„ka hem och börja med middagen. NĂ€r vi alla var mĂ€tta och belĂ„tna rullade bilen vidare mot kvĂ€llens Ă€ventyr i Söderhamn... Edwins stora idol Joakim Lundell skulle gĂ€sta School's out för att spela sina lĂ„tar. Nu Ă€r ju Edwin mest nerkĂ€rad i Jocke och Jonnas spökjakt, men att fĂ„ se Jocke live fĂ„r man bara inte missa! 

Vi mötte upp Peter, Elin och Nellie vid E-center, sedan Ă„kte vi in mot centrum. Herre jises vad med folk, vilken himla fest. Det kom en fem minuters regnskur direkt nĂ€r vi kom in pĂ„ omrĂ„den, men sedan sken solen resten av kvĂ€llen. SĂ„ varmt och fint. Det fanns massor av hoppborgar, karuseller, skumparty och andra aktiviteter för barnen. Men vĂ„ra kids nöjde sig med att Ă€ta mjukglass, spela minigolf och titta pĂ„ bĂ„tar i kanalen. Klockan 20:00 körde Jocke igĂ„ng pĂ„ scenen, och Edwin var alldeles överlycklig. Han satt pĂ„ Mattias axlar hela spelningen och var helt till sig. Det kĂ€ndes sĂ„ fint att vi Ă„kte dit och trĂ€ngdes med alla tusentals mĂ€nniskor, nĂ€r man sĂ„g hur glad och upprymd Edwin var! ❀

Vid 21-tiden rullade vi hemĂ„t. Lite kvĂ€llsfika köpte vi pĂ„ Preem utifall att Edwin skulle somna efter vĂ€gen. Men det gjorde han inte, han var nog fortfarande för upprymd... Men der var bra, dĂ„ hann han ju bĂ„de duscha och bortsa gaddarna innan lĂ€ggdags. 

Idag har vi haft ytterligare en hĂ€rlig dag. Solsken, vĂ€rme och ledighet. Tre ord som harmonierar fint med varandra. Vi startade dagen med frukost och sedan kaffe pĂ„ bron. DĂ€refter slet vi av sĂ€ngklĂ€derna och körde igĂ„ng en maskin tvĂ€tt. SĂ„ hĂ€rligt att hĂ€nga alla lakan och pĂ„slakan pĂ„ tork utomhus! đŸ‘ŒđŸŒ

Resten av dagen har sett ganska lika ut som gĂ„rdagen. Har mest varit ute och njutit av vĂ€dret. Edwin hade turen att bli "kidnappad" en stund av bĂ€sta Tompa, dom skulle köpa glass och chilla. SĂ„ jag fick drygt en timme i hĂ€ngmattan med en god gammal bok. SĂ„ mycket sommar! 

Lunchen Ă„t vi ute pĂ„ soldĂ€cket, sedan fyllde vi en liten balja med vatten. Ja, vi ska köpa en liten pool. Den vi hade förra Ă„ret kĂ€nns lite för stor och klumpig. En rund lite mindre duger fint för lite vattenlek... 💩

PĂ„ eftermiddagen lĂ„g jag och Edwin med en filt och myste i hĂ€ngmattan, men sĂ„ plötsligt kom det en regnskur. Upp och hoppa! Fick skynda mig att riva ner tvĂ€tten och springa in med den, tur den hade torkat. Men det var bara en lite skur som kom, och den kom ganska lĂ€mpligt... Mattias kom hem frĂ„n jobbet och hade handlat. Packa in och sedan börja med middagen... Idag fick det bli en matig sallad med grillad kyckling, pasta, fetaost, svamp och grönsaker. SĂ„ himla gott. Solen kika dessutom fram igen, sĂ„ vi kunde ta fram dynorna til utemöbeln och kĂ€ka ute. 

KvĂ€llen har vi spenderat pĂ„ norrvĂ€gen. Mamma och pappa var inte hemma, men vi fick köra igĂ„ng ute-badet Ă€ndĂ„. Men allra först blev det en klippning för lillemannen. Snygg och fin "lika som Jocke" sĂ€ger han. Sedan var det hĂ€rligt att duscha av sig, hoppa i badklĂ€derna och sjunka ner i det varma vattnet. Mmmm... 

En himla fin kvĂ€ll med mina favoriter. Och sedan skönt att komma hem nyduschade och veta att det Ă€r bĂ€ddat med nytvĂ€ttade sĂ€ngklĂ€der. Vardagslyx. Edwin somna rĂ€tt fort efter kvĂ€llens andra kvĂ€llsfika. Vi vuxna njuter i soffan... Laddar för studenten imorgon. Jag ska snart bĂ€dda ner mig i den renbĂ€ddade sĂ€ngen och lĂ€sa istĂ€llet. Ett tecken pĂ„ att sommaren Ă€r hĂ€r: jag blir galet lĂ€ssugen! đŸŒžđŸ“šđŸ€“



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0