regn och rusk... ☔️

Helgen kom och helgen gick... En jobbhelg som faktiskt blev rätt omtumlande. Många tankar. Fick nämligen kontakta förlossning lite panikartat sådär på fredagkvällen. Men jag blev lugnad och det blev inget mer. Kunde jobba vidare resten av natten, men hela lördagen var fylld med oro och en hel del tårar. Är enormt överkänslig just och gråter för minsta lilla... Hujeda mig. Tur att allt är värt det, hundra gånger om! 


Men lördagen innehöll även några ljusglimtar. Fick ju vara hemma med älsklingspojkarna, som lekte hur bra som helst tillsammans. En riktigt inne-mysar-dag med tvätt, matlagning och soffhäng medan regnet smattrade mot rutan. 

På eftermiddagen fick vi fikafrämmande i form av min mamma, pappa, Johanna, Anders och Ida. Allihopa på en gång. Fullt hus! Edwin fick äntligen leka med Ida och vi andra sörplade kaffe. Ett trevligt avbrott i en annars grå långsam dag... Elias följde med sin mamma med familj när dom åkte hemåt, så det blev väldigt tyst när jag och Edwin blev ensamma! 

Resten av lördagen spenderades i soffan. Mattias hade storhandlat när han kom hem från att ha levererat köttfärs. Han kom hem med både mat, frukt, godis, röda rosor och en bobylotion. Han kan min man! 🙏🏼

Söndagen spenderade jag på jobbet. Ett pass mellan 09:00-23:30 stod på schemat. Men vi hade en fin dag. Väldigt lugnt och trevligt, men fick ändå mycket gjort. Det är en bra kombo! Sedan var det mysigt att åka hem i juninatten, regnet smattrade mot bilrutan och jag visste att två lugnare veckor väntar nu... 

Ja för nu är go-veckan igång. Jobbar bara tisdagkväll, sedan är resten av veckan ledig. Har även lyxat till det med två semesterdagar nästa vecka, vilket betyder att jag blir ledig i 8 dagar i sträck från och med på onsdag. Som minisemester ju... Skulle annars ha jobbat måndag, tisdag, torsdag, fredag, lördag under midsommarveckan. Men nu blir det bara jobb torsdagkväll och lördagnatt. Härligt med två lugna veckor och ledigt på midsommarafton! 👌🏼

Måndagen till ära fick jag sovmorgon av min prins. Klockan 08:30 slog vi upp våra ögon och inledde dagen med en god brakfrukost. Sedan väntade lite äventyr... 

Gudmor Frida och gammelmormor kom hit vid 10-tiden eftersom vi planerat en tripp till loppisen i Bricka. På vägen dit svängde vi in på Säcken med, där det fyndades kläder till vår lilla bebis. Hittade så mycket fina plagg från polarn o. pyret och lite andra fina kläder. Storgrabbarna fick ett varsit par fräscha sandaler. Alla kläder och skor för 290 kronor tillsammans, som hittat. Nöjda och glada fortsatte vi moy Bricka... 

Där blev det också en hel del fynd. En liten fäll, en helt ny pläd, en skylt, legoförvaring samt lite leksaker som Edwin valde. Han hittade en pokémonboll som han valde till sin storebror, då blir han nog glad. Vi fikade även goda räkmackor, kaffe och glass. Himla mysig dag med lite secondhand och fika, perfekt när det är regn och rusk... ☔️

Nu är eftermiddagen här och det chillas för fullt i soffan. Är lite trött och sliten efter alla sena jobbkvällar i helgen. Jag och lilleman har precis ätit middag och väntar nu på pappsen som snart kommer. Det blir en lugn och stillsam kväll. Ska ta en dusch och hoppa i myskläderna, tända lite ljus och njuta av livet...




Kommentarer
Johanna

Du gärna komma och gräva lite här i flickkläder om du vill? 😘😊

2017-06-12 @ 19:48:09
Sara

Ja men gulle dig! 😘

2017-06-12 @ 21:13:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0