midsommarafton... 🍀🍓🌸🐝

Dagarna har rullat på. Jag har kört igång "sista rycket" innan semester. Och idag har vi haft midsommarafton hela dagen! 🍓


Jag var rätt trött imorse efter att ha jobbat kväll igår. Mitt första pass sedan åtta dagar tillbaka. Snacka om att mycket kan hända på en vecka... Dessutom hade jag hand om en vikarie, så det var lite snurrigt igår. Men det gick bra. Kom hem lite senare än planerat, men då var det skönt att krypa ner i sängen. 

Vi fick iallafall vakna till solsken dagen till ära. Mysigt med kaffe på trappan... Efter frukosten gick vi sedan ut på blomjakt till midsommarkransarna. Fick fin hjälp av bröderna bus! 🌸🍀🐝

Förmiddagen gick sedan åt till att chilla i solen varvat med att förbereda midsommarlunchen. Barnen och Mattias spelade fotboll ute och vi dunkade hög sommarmusik på altanen. Myspys... Mitt på dagen kom mina föräldrar hit och det var dags att hugga in på maten. Färskpotatis, matjessill, andra sillsorter, gräddfil, gräslök, ägg, tomatsallad, egenrökt fisk och lite såser/röror. Sedan blev det såklart glass och jordgubbar till efterrätt. En klassisk midsommarlunch helt enkelt. Mmmm! 🍓

Efter allt köksstök tog vi det lugnt ett tag innan vi packade fiskeväskorna. Dags för vår årliga tradition - midsommarfiske i stensjön. Tror det är tredje året i rad nu som vi åker dit kring midsommar. Alltid så mysigt, och barnen älskar det. I år fick vi sällskap av min pappa, gammelmormor, Anette och Janne. 

Fiska, leka, fika, elda, grilla korv, busa, grilla marshmallows och bara njuta av naturen. Elias hade dessutom tur och fick veva in första och största fisken. Snacka om nöjd kille... Efter 3,5 timme började vi känns oss lite trötta och frusna. Det blåste på rätt bra. Så vi packade in oss i bilen och rullade hem. Sååå skönt att komma in och packa upp, duscha barnen, duscha sig själv, hoppa i myskläder och krypa upp i soffan. Barnen höll ut till strax innan 23:00 så det blev riktigt sent. Men är det midsommarafton så är det... Är så glad att jag tog ledigt, annars hade jag missat denna fina dag! 🌸🐝🍓🐟🌲🔥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0