ledig måndag... 🌦

En ledig måndag. En dag jag egentligen skulle ha jobbat på. Men eftersom jag unnade mig en semesterdag denna måndag fick jag ju helledig från onsdaden förra veckan tills på torsdag eftermiddag. Så skönt.... 


Idag har vi haft ett väldans bråkigt väder. Sol ena sekunden, kalla nordvästvindar sekunden efter, och sedan riktiga regnskurar. Om och om igen... Men vi har haft det härligt ändå. Skönt med en altan att hänga på. Dessutom fick vi besök av Carro och Elwira på förmiddagen. Vi hann med både kaffe, skitsnack, lek och lunch på altanen innan vi sa hejdå. En mysig förmiddag! 🌦

Efter lunchen sprack det upp och solen kikade fram en längre stund. Jag och Elias slog läger ute på gräsmattan med en varsin bok. Edwin valde att vila i soffan framför en film. En härlig stund fick vi där ute i den värmande solen. Lillebrorsan kom ut och joinade oss efter en stund, då blev det vattenkrig mellan bröderna bus! 💦

Efter en hel del bus och lek ute i trädgården blev det dags för lite fruktmellis på altanen, sedan lekte kidsen vidare. Dom fångade olika kryp och gjorde "hus" i en varsin hink till dem. Det var dom sysselsatta med länge, så jag fick en lyxig stund med boken i solstolen igen... 

Eftermiddagen försvann i ett naffs. Barnen rensade leksaker i sitt rum, vilket resulterade i att Elias hittade fem små pokémon-figurer som han inte visste att han hade. Tjoho, snacka om lycka för en pokémontokig kille. Själv lagade jag middag som vi åt när Mattias kom hem. Efter maten tog vi en promenad ner till båten hela familjen. Myspys. Vi stannade nere på bryggan en bra stund och bara njöt. Sedan gick vi hem igen och hängde på altanen. Mattias rotade fram crosstrainern, så barnen fick fullt upp med att "leka träning" där. Sedan körde faktiskt preggo-morsan ett träningspass med. Bara en kvart, men det är bättre än ingenting. Känner att min kropp behöver lite kondition och styrka om jag ska klara av en förlossning... 

Kvällen har varit lugn och fin. Mattias och barnen gick ut i regnet och plockade in ett gäng rabarber. Hade nästan glömt att vi hade dem, tur vi kom ihåg innan det är för sent. Så min kväll ägnade jag åt att rensa rabarber, koka en stor sats med kräm och sedan hacka/frysa in resten för framtida pajbak. Myspys... Det blev sedan ljummen rabarberkräm (med ingefära) till kvällsfika. Med mjölk såklart. Mmmm! 

Nu sover grabbarna sedan en stund tillbaka. Jag sitter nyduschad i min favoritfåtölj med tända ljus runt omkring mig. Tänkte lägga mig och läsa en stund innan ögonen faller ihop. Tack livet för en fin måndag! 🙏🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0