lagom söndag... 👍🏼

Söndag. Jag hade ju turen att få vakna upp på jobbet, vilket alltid är lite lyxigt en helg. Sov enda till 09:00, sedan fick jag dricka kaffe i lugn och ro innan mina kollegor kom och bytte av mig vid 10-tiden. Solen strålade dessutom, bra start på dagen! 🌞


Väl hemma fick jag pussa på min favoritkillar och försöka övertala dom att gå med på min söndagsplan. Nämligen att rensa och städa. Kände mig så nöjd efter gårdagens rensning i lekrummet, så varför inte köra vidare? Eftersom vi ska bygga ut toaletten och sno en bit av lekrummet så måste ju även det förstnämnda rummet också röjas. Där har vi ju tvättmaskinen nu. Och tusen andra saker, så en rensning var verkligen på tiden...

Även idag fyllde vi en sopsäck med skit. Och flyttade ner massor av grejer som hör hemma i förrådet. Så nu är hela toalettrummet nere TOMT. Bara sånt där nödvändigt kvar som vi använder dagligen. Men annars så. Tjoho! Till veckan ska vi flytta ner tvättmaskinen i källaren så att vi kan tvätta där medan vi renoverar. Hoppas på att kunna köra igång snart. Drömmen om en egen tvättstuga närmar sig! 😍

Efter urrensningen gick jag runt och var nöjd en stund. Vi åt lite lunch, fick fikafrämmande, hängde tvätt och fick njuta av världens regn/hagelskur på altanen. Himlen öppnade sig! 🌧

Sedan fortsatte vi enligt söndagsplanen... Fram med dammtrasan, dammsugaren och golvmoppen. Ett behövligt städryck. Barnen spelade tv-spel tillsammans under tiden, varvat med legolek. Efter städrycket var det underbart att vila i soffan en stund. Min rygg är inte att leka med... Men bara man får vila en liten stund så är man på banan igen! 

Till middag blev det tacos, mmm. Det var faktiskt längesedan vi åt det. Sedan blev det lite köksstök, tvättvikning och annat plock. Strax efter 18-tiden blev det kaffe med Johanna som kom och hämtade Elias. Ses om en vecka storebror! 👋🏼

Kvällen kom och preggomamman slängde tidigt in handduken. Det blev kvällsfika, dusch och nattning av en liten kille som tack och lov slocknade strax innan 20-tiden. Och vad gjorde jag då? Kröp ner i sängen såklart. Här ligger jag nu och laddar för en ny arbetsvecka. Tre pass, sedan långledig helg. Det ska väl gå an! Just nu sparkar lillan för fullt i magen och det är så jäkla mysigt. Undrar så vem du är? Vår lilla efterlängtade prinsessa... Går snart in i vecka 28 och magen bara växer och växer! 💕

Nej nu ska jag läsa en stund, njuta av livet och ladda för morgondagen. Ska till Furuvik med jobbet, så det blir roligt. Får man beställa lite sol? 😎
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0