fredagsflitig

Fredag! Ännu några dagar har passerat och jag har fyllt dem med möten, jobb och hemmamys. Har varit overkligt trött på eftermiddagarna, så det har varit lite kämpigt... Igårnatt vaknade jag klockan 03:20 tillexempel. Låg och vred mig till strax efter 04-tiden, sedan visste jag att klockan skulle ringa 05:00 ungefär. Kunde jag somna om tror ni? Nej. Gissa om jag drack mycket kaffe på jobbet... 


Men annars är det bra. Barnen är bara liiiiite snoriga och hostiga. Igår fick dom lite "ledigt" från varandra. Elias följde med Mattias och spelade golf. Edwin följde med mig på fotboll. En trevlig kväll, sedan somnade jag som en stock vid 21-tiden och sov till 08:00 idag. En bra natt behövdes! 

Elias var gullig och dukade fram frukost imorse medan jag och Edwin sussade vidare en stund. Så duktig så! 

Efter frukosten kände jag mig fylld av energi och tänkte att det skulle bli en effektiv förmiddag. Och det blev det sannerligen... Barnen lekte så fint tillsammans, och spelade tv-spel ihop. Så jag hann tvätta två maskiner tvätt, städa toaletterna, dammsuga, damma, torka golven och även laga lunch, förbereda middag, tvätta håret och göra oss alla redo för jobb/dagis. Verkligen bra flyt. Och mitt i allt fick jag ett sms från chefen som ville meddela att jag får ledigt på midsommarafton. Det har varit svårt med vikarier eftersom halva vår styrka gått på semester då, men det löste sig alltså. Slipper jobba mellan 14:00-01:00 vilket känns såååå skönt. Halleluja! 🍀

Det var en nöjd och glad mamma som lämnade barnen på dagis vid 13-tiden. Nog för att jag visste att jag inte skulle få se dem förens imorgonbitti, men jag visste även att mina kära föräldrar skulle hämta dom bara någon timme efter att jag lämnat dem. Myspys med (bonus)mormor och (bonus)morfar! Och då blev det minsann en tur till Mcdonalds direkt efter dagis, lite fredagslyx! 

Själv hann jag springa in på Röda korset innan jag började jobba. Fyndade lite till barnen, och en del till mig själv i klädväg. Nog för att nån tröja kanske är lite tight just nu, men jag får väl hoppas att jag inte ska se ut såhär forever... 

Nu är jag på jobbet och timmarna bara rusar iväg... Har haft lite tolksamtal och uträttat ärenden, så nu efter rasten blir det lite datorjobb och chill med ungdomar. Jobbar med Stina, så det blir en mysig fredagskväll. Kanske vi bakar något? 

Imorgon ser jag fram emot en ledig dag med barnen, jobbar ju inatt så jag kommer hem vid 10-tiden imorgon. Får se vad vi ska hitta på för något. Sedan väntar jobb hela söndagen, men därefter blir det en lugn vecka med massor av ledigt. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0