fredagsäventyr... 🐞

Fredag, sovmorgon, ledighet, strålande sol och en utflykt inplanerad. Det var inte svårt att kliva upp imorse med andra ord... En mysig frukost på altanen blev det, sedan kom gammelmormor och drack kaffe med oss! 🌞


Vid 10-tiden pussade jag Edwin hejdå. Han hade knappt tid med mig eftersom hans bästis var här. Edwin och gammelmormor... De har ett speciellt band, så fint att se! 

Jag åkte och hämtade upp Carro, sedan rullade bilen mot Regnsjö. Ett besök på Majas café var inplanerat. Tjoho! En stund utan vilda ungar. Bara fika, skitsnack och dyr shopping. Lyxigt... Det fanns så himla mycket fint där nu. Jag unnade mig en matta, en kudde, en kruka, en drömfångare, ett fat och så blev det en liten 1-årspresent. Men jag vill dit igen. Skulle kunnat köpa allting. Verkligen ett perfekt utflyktsmål... 🐞

Väl hemma möttes jag av min lilla familj som hängde vid poolen. Jag hoppade i bikinin jag med och plaskade lite med lilleman. Sedan flöt vi mest omkring på vår stora båtring. En härlig eftermiddag! 🐳

Mattias stod för middagen idag medan jag donade med allt nytt. Flyttade även runt på lite saker, vattnade blommor, vek tvätt och var såhäääär nära på att börja dammsuga och städa. Men Mattias stoppade mig. Han sa att ha eventuellt ska såga upp väggen till tvättatugan i helgen = damm överallt. Så nepp, städningen får vänta. Lite skitiga golv har ingen dött av... Och faktiskt, såhär på sommaren känns städningen inte lika viktig. Vi behöver ta vara på allt solsken som erbjuds och all ledig tid tillsammans, för vips så har vi hösten på besök - och då kan vi städa ikapp med mörkret... Kloka sommarfunderingar. 

Nu är det kväller och jag har bäddat ner mig i soffan på altanen. Sommarmys! Men snart blir det dusch och hopp i säng, imorgon blir det sol och bad igen! 🍀



Kommentarer
Anonym

Hej
Vart har ni köpt poolen och rutschkanan? Sökte på det och hittade din blogg 😊

2019-05-29 @ 07:28:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0