en regnig lördag ☔️

Vad gör man en regnig lördag? Jo, man tar sovmorgon till 09:00 och ligger och drar sig extra länge i sängen. Så länge att barnen klagar på att de snart svälter ihjäl och måste få frukost. OKEJ DÅ... 


Vi dukade upp en maffig helgfrukost och satt länge hela familjen. Ja, inte minstingen med tusen myror i arslet förstås. Men vi andra. Är glad om Edwin inte hoppar och gör volter medan han äter åtminstone. En mer energisk kille får man leta efter. Önskar han kunde skänka lite till morsan sin! 🙄

Efter frukost och påklädning gjorde vi ett ryck utav bara helskotta. Vi hämtade sopsäckar och gick lös inne i barnens lekrum. Det står två inbyggda garderober där som har varit FULLPROPPADE med spel, pussel, leksaker och rent jäkla skit. Dom garderoberna är nu tomma. Ja, dom ska rivas nu när vi ska sno en bit av lekrummet och göra tvättstuga.... Vart tog allt vägen då? Jo för det första så tömde vi skänken i vardagsrummet (bara en massa skit som vi slängde) så nu rymmer den alla familjens spel, pussel och pyssel. Ordning och reda. För det andra så bar vi ner en hel Ikea-kasse + en massa annat till förrådet. Och sist men inte minst så fyllde vi en sopsäck (modell XL) med saker som ska slängas. Gick lös på resten av barnens grejer med och fyllde ytterligare en stor sopsäck + fyra kassar med gamla trasiga grejer och leksaker som inte används. 

Sån jäkla skön känsla. Skulle dock kunnat fortsätta ett tag till, men jag hade en tvätt som skulle hängas innan det var lunchdags och jobbdags. 

Lagom till lunchen fick vi besök i form av Lars och Nils. Snacka om att Elias blev glad när hans gamer-kompis kom. Hann dock bara se dom spela ett tag innan jag var tvungen att bege mig till jobbet... Sedan vet jag att dom hade provat Vr-glasögonen och haft himla kul. 

Ett långt arbetspass mellan 14-10 väntade. Men det har gått bra. Regnet har smattrat mot rutan, vi har druckit te, umgåtts och bakat en sjukt god silviakaka. Snacka om gott kvällsfika! Känns nästan hemskt att tjäna päningar... Nu ska jag snart krypa ner i sängen och läsa en stund innan jag somnar. Ser fram emot en sovmorgon och en lugn frukoststund imorgonbitti innan jag åker hem till familjen! 👌🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0