en finan söndag... 🦋

Söndag. En lugn och härlig (men ack så effektiv) söndag. För det första så var det min tur att få lite sovmorgon, ljuvligt... En utvilad mamma är en glad mamma.


Efter frukost blev det kaffe ute på altanen, vilken värme! Äntligen kan man springa ut halvnaken på mornarna. Vi kände ganska snart att det var läge att plocka fram poolen så att barnen fick svalka sig. Men först gjorde vi ett försök att hitta en lämplig pool på Jula och Rusta. Jag tycker nämligen att våran är lite väl stor och klumpig... Men nej, vi hittade ingen. Så Mattias fick leta reda på  den gamla poolen i förrådet.

Vi åt en snabb lunch när vi kom hem från stan, sedan gick vi ut allihopa. Jag klippte gräset medan Mattias och barnen fyllde poolen. Solen hittade faktiskt fram mellan molnen, en riktigt skön stund. Sedan hade barnen vattenkrig och vi vuxna bara satt ner och njöt en stund. Molnen började att hopa sig på tidiga eftermiddagen, så vi hjälptes åt att plocka in tvätten som jag hade hängt på morgonen. Hann precis få in allt innan det kom en störtskur. Elias den token sprang runt naken i spöregnet, haha. 

Efter en stunds regnande sprack det upp igen och Mattias skyndade sig att tända grillen. Även där hade vi tur och hann precis klart innan helvetet brakade lös. Oj vad det regnade och åskade... Riktigt mysigt att avnjuta grillmiddagen på den inglasade altanen när regnet piskade mot rutorna. Och gott var det, mmmm! 👌🏼

Efter middagen blev det en stunds vila innan vi körde igång med en söndagsstädning. Mattias dammsög övervåning och städade toaletten där. Jag tog nedervåning med dammsugning, toalettstädning, dammning och golvtorkning. Det var verkligen på tiden! Men det har ju varit en så fin helg och även fina dagar före det, så städningen har liksom prioriterats bort. Skita golv hör ju nästan till på sommaren, eller hur? Men nu är det iallafall rent och fint ett tag. Plockade även in lite nya blombuketter från trädgården, härliga tider... 🍀

På kvällen sprack solen igenom molnen igen. Då skulle barnen självklart ut och bada igen. Eller vattkrig blev det. Lyckliga ungar! Själv passade jag på att vaxa benen medan jag ändå bara satt på altantrappan. Sedan hopp in i duschen! 

Nu sitter jag på altanen och låter håret självtorka i de ljumma kvällsvindarna. Barnen är inne och leker, men nu ska jag gå in och göra iordning kvällsfika. Mattias åkte precis och spelade golf. Så när barnen har somnat ska jag öppna en iskall ingefärsdricka och bara njuta av ett städat hem, en fin dag och samtidigt veta att jag är fortsatt ledig enda till torsdag... 💎



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0