blåsig tisdag... 🌪

Idag har stormvindarna varit på besök. Kyliga vindar dessutom. Inget härligt ute-väder direkt... Det enda positiva var väl att tvätten torkade rekordfort ute på torkvindan. Hann knappt hänga ut kläderna innan de blåstes torra, typ. 


Vi spenderade hela förmiddagen inomhus. Sovmorgon, brakfrukost, påklädning och sedan fick vi besök igen. Carro och Elwira ville hänga med oss även idag. Det tackar vi för! Elias följer Elwira vart hon än kryper. Han vaktar, passar, busar med henne och vill vara nära. Kan tro att han längtar efter sin egna lillasyster... Så fint att se. Edwin däremot ser Elwira som en konkurrent till sina leksaker. Nog för att han tycker om henne och skulle vilja bära, pussa och gosa hur mycket som helst - men det här med att tänka ett steg längre och vara lite försiktig, det är svårt... Men jag vet att även Edwin, liksom Elias, kommer bli världens bästa storebror. Edwin brukar ofta säga till mig: "mamma, nu är sommaren slut va? Får jag se om bebisen kommer ut nu" och så böjer han sig ner och kikar under mina kläder. Goding! 

Efter att hela gänget fått i sig lunch här hemma åkte vi allihopa till mamma/mormor. Chill på altanen en stund innan vi sa hejdå till Elwira och Carro. Jag och grabbarna stannade en stund till och drack kaffe och njöt i solen. Sedan tog jag med mig storebror Östlund till ica maxi för en rejäl storhandling. Jises vad vi handlade... Elias satte sprätt på lite egna pengar, det fanns ju pokémonfigurer där! En lagomt nöjd kille.

På hemvägen släppte jag av Elias på norrvägen igen, där Edwin fortfarande var kvar. Dom fick leka i lekparken medan jag åkte hem och packade upp alla 6 matkassar och började med middagen. Mattias fick hämta barnrn när han kom hem, sedan åt vi fisk och potatis.

Eftermiddagen har som vanligt bara försvunnit. Har stökat i köket, vikt ett berg med ren tvätt, flyttar runt på lite saker här hemma och rotat fram bebiskläder efter Edwin som ska tvättas. 

Snacka om att hjärtat tog ett skutt när jag såg dom små kläderna i strl 44 som Edwin hade de första dagarna. Min lilla bebis, som nu är 3,5 år. Han genomgår en enorm utveckling nu, och det märks att han har det kämpigt med känslorna... Det är mycket som har varit jobbigt. Blöjträningen har tex stått stilla i ett år, vi har provat med allt, men det har varit totalt stopp. Ingenting har funkat. Men nu har han, peppar peppar, varit utan blöja i tre dagar i rad utan minsta lilla olycka. Han är så stolt själv, och värd allt beröm i världen. Min fina Edwin, full med bus och energi så att det räcker till halva jordklotet... ❤️

Barnen har spenderat kvällen utomhus med pappsen. Dom gillar när han är på baksidan och donat i garaget, vedboden, källaren och pannrummet. Då hittar dom alltid på spännande lekar tillsammans. Men skitiga blir dom... Det blev en varsin dusch när dom kom in, och sedan kvällsfika. Själv körde jag en stund på crosstrainern under tiden. 

Nu är det sena kvällen och jag har precis skickat iväg dagens andra onlinebeställning. Lite nytt från Lager157 och H&M har jag lyckats klicka hem. Fint... Ska läsa en stund nu innan jag somnar. Det är en dag imorgon också. Sista lediga dagen på långledigheten. Nu hade jag ju dock tur och fick ledigt på midsommarafton! 🍀



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0