vilosöndag... 💭

Söndag och sovmorgon. Fin kombination. Sedan en långsam frukost och en kopp kaffe... Söndagsro. Barnen hade i och för sig en lite livligare start på dagen och klädde ut sig till spindelmannen och starwarsgubbe. Vi hade tydligen tjuvar i vardagsrummet. Tänka sig! 


Förmiddagen ägnade vi åt att ta hand om vårt bortglömda hem. Köra några maskiner tvätt, damma, dammsuga, torka golven och städa toaletten. Behövligt kan man säga. Men oj vad jag längtar efter en riktigt tvättstuga nu, så jag slipper ränna upp och ner till källaren. Eller ja, mer in och ut blit det ju eftersom vi byggt igen källartrappan som var mer som en brant stege... Nog för att min tvättstuga (ja det kommer bli min) inte kommer att bli värst stor. Men det bli iallafall ett eget kryp-in och jag är stolt över att min idé gick igenom och snart är verklighet. Trolla fram ett litet rum ur ett rum, trodde aldrig att det skulle gå... Men nu är vi på god väg! ✨

Vid lunchtid fick vi besök av mamma, pappa, Johanna och Ida. Mattias stod för tunnbrödrulle-kalas och serverade oss alla ute på altanen. Gott! Sedan blev det kaffe och chill medan barnen lekte i lekstugan. 

Efter att vi vinkat hejdå till storebror Östlund tog vi det lugnt inne en stund. Sedan fick jag vinka hejdå till resten av min familj med... Mattias åkte till Bobygda för att jobba med veden, sedan skulle han fiska. Edwin åkte till mormor och morfar för en övernattning. Jaha? Vad gör en mamma nr hon blir ensam hemma utan måsten? 

Jo... Hon lägger sig och sover. Hon ligger raklång på altansoffan och läser i timmar. Hon äter choklad till middag (sorry Elias, det är farligt att glömma chokladkakor hos din gravida bonusmor....) Ja, det är ungefär det jag har åstadkommit denna eftermiddag. Ljuvligt må jag säga! 

Men nu har jag ryckt upp mig en aning och tagit redan på torr tvätt från torktumlaren. Kört igång en diskmaskin. Det var kvällens to-do-lista... Nu måste jag ta mig ner i källaren till min bokgömma och leta fram en ny bok att läsa. Den här kvällen ska jag komma ihåg. Lugnet, friden, fröjden. Vardagskontraster... 🙏🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0